Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland krijgt nieuwe rampencampagne

Het ministerie van Binnenlandse Zaken begint eind september een nieuwe rampencampagne met als titel: 'Denk vooruit'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens een woordvoerder is de dertien jaar oude campagne 'Wat te doen als de sirene gaat?' achterhaald. "Soms is het juist niet verstandig om naar binnen te gaan en ramen en deuren te sluiten," aldus dinsdag de zegsman die nog niet veel over de campagne kwijt wil. De officiële start is op 25 september in IJmuiden, in het bijzijn van minister Johan Remkes van Binnenlandse Zaken. "De campagne moet de Nederlander ervan bewust maken dat we in een risicovolle samenleving wonen. Denk aan de stroomuitval in Haaksbergen," laat de woordvoerder los. "We vragen de bevolking na te denken over zaken als: heb ik een transistorradio op batterijen in huis of heb ik voldoende voedsel in de voorraadkast."

related partner content for mobile comes here

Daarnaast wil de overheid burgers meer 'handelingsperspectief' geven. "Als alleen de sirene gaat weten mensen nog niet wat er aan de hand is en wat ze moeten doen. Via bijvoorbeeld cell-broadcasting (het versturen van een bericht naar mobiele telefoons) kun je direct informatie geven over wat je het beste kunt doen", verduidelijkt de woordvoerder. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in