Casual gamers nieuwe melkkoe


Casual gamers houden met name van spelletjes die niet al te lang hoeven te duren en maken geen gebruik van multiplayer opties. Gewelddadige actiegames zijn bij deze groep, die voor een groot deel uit vrouwen bestaat, ook minder in trek. Populaire casual games zijn bijvoorbeeld allerlei soorten puzzels, maar ook simpele levelgames, solitaire, mah-jong, tetris en natuurlijk sudoku.
Het Franse mediabedrijf Vivendi verdient op dit moment veel aan het online multiplayer-spelletje World of Warcraft. World of Warcraft is een ingewikkeld spel waarbij het relatief lang duurt om de spelfuncties onder de knie te krijgen en de acties te begrijpen. Daarnaast speel je online met anderen en duurt het ook nog eens een flinke tijd voordat je het spel uit hebt. Spelers die dit soort spellen spelen, zitten uren achter elkaar achter de PC.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet spel bracht het eerste half jaar van 2006 296 miljoen euro op, dat is 24 meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Prima prestatie; toch kondigde Vivendi vorige week tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers aan om meer geld te spenderen aan games die juist in krappe tijdschema’s passen. Want dat soort games zijn de toekomst. Spelletjes die ook op je mobiel gespeeld kunnen worden.
In 2007 staan bijvoorbeeld de releases op stapel van niet-gewelddadige spelletjes als ‘Tic Tac Toe’, ‘Larry's Adventures: Love Boat’, ‘Red Baron’, maar ook levelgames als ‘Incredible Machine’, IceAge2 en ‘Battlestar Galactica’. Dit soort games kunnen in een kwartier of een half uur gespeeld worden, ook op de mobiele telefoon. Kwaliteit staat bij deze games niet voorop, zoals wel bij online multiplayer games, die uitblinken in perfect design: snelheid is bij casual games veel belangrijker.
Electronic Arts, ‘s wereld grootste game-ontwikkelaar, ontwikkelde de portal Pogo.com, speciaal voor casual games. De portal is live gegaan in Noord Amerika, een betaversie draait op dit moment in China en er zijn plannen om een portal te starten in Europa. Pogo.com heeft 1,2 miljoen geregsitreerde gebruikers, overwegend van het vrouwelijke geslacht en gemiddeld ouder dan 35.
Marktonderzoekbureau Park Associates onderzocht onlangs de markt voor videogames, en onderschrijft de casual-trend: het bureau vond uit dat de grootste groep gamers is onder te verdelen in ‘leisure gamers’ (deze spelen gemiddeld meer dan 58 uur per maand, maar wel met casual games), en ‘dormant gamers’(houden van spelen maar worden steeds afgeleid door familie, werk of school).
Bron: International Herald Tribune
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidThanks for the information you shared. Please share useful information with your viewers regularly
Vex 4
Football Games Unblocked