Overslaan en naar de inhoud gaan

Casual gamers nieuwe melkkoe

Game-ontwikkelaars richten zich op een nieuwe doelgroep; de casual player. Oftewel de gamer die even snel spelletjes speelt in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Casual gamers houden met name van spelletjes die niet al te lang hoeven te duren en maken geen gebruik van multiplayer opties. Gewelddadige actiegames zijn bij deze groep, die voor een groot deel uit vrouwen bestaat, ook minder in trek. Populaire casual games zijn bijvoorbeeld allerlei soorten puzzels, maar ook simpele levelgames, solitaire, mah-jong, tetris en natuurlijk sudoku.

related partner content for mobile comes here

Het Franse mediabedrijf Vivendi verdient op dit moment veel aan het online multiplayer-spelletje World of Warcraft. World of Warcraft is een ingewikkeld spel waarbij het relatief lang duurt om de spelfuncties onder de knie te krijgen en de acties te begrijpen. Daarnaast speel je online met anderen en duurt het ook nog eens een flinke tijd voordat je het spel uit hebt. Spelers die dit soort spellen spelen, zitten uren achter elkaar achter de PC.

Het spel bracht het eerste half jaar van 2006 296 miljoen euro op, dat is 24 meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Prima prestatie; toch kondigde Vivendi vorige week tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers aan om meer geld te spenderen aan games die juist in krappe tijdschema’s passen. Want dat soort games zijn de toekomst. Spelletjes die ook op je mobiel gespeeld kunnen worden.

In 2007 staan bijvoorbeeld de releases op stapel van niet-gewelddadige spelletjes als ‘Tic Tac Toe’, ‘Larry's Adventures: Love Boat’, ‘Red Baron’, maar ook levelgames als ‘Incredible Machine’, IceAge2 en ‘Battlestar Galactica’. Dit soort games kunnen in een kwartier of een half uur gespeeld worden, ook op de mobiele telefoon. Kwaliteit staat bij deze games niet voorop, zoals wel bij online multiplayer games, die uitblinken in perfect design: snelheid is bij casual games veel belangrijker.

Electronic Arts, ‘s wereld grootste game-ontwikkelaar, ontwikkelde de portal Pogo.com, speciaal voor casual games. De portal is live gegaan in Noord Amerika, een betaversie draait op dit moment in China en er zijn plannen om een portal te starten in Europa. Pogo.com heeft 1,2 miljoen geregsitreerde gebruikers, overwegend van het vrouwelijke geslacht en gemiddeld ouder dan 35.

Marktonderzoekbureau Park Associates onderzocht onlangs de markt voor videogames, en onderschrijft de casual-trend: het bureau vond uit dat de grootste groep gamers is onder te verdelen in ‘leisure gamers’ (deze spelen gemiddeld meer dan 58 uur per maand, maar wel met casual games), en ‘dormant gamers’(houden van spelen maar worden steeds afgeleid door familie, werk of school).

Bron: International Herald Tribune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
gamesfans

Thanks for the information you shared. Please share useful information with your viewers regularly
Vex 4
Football Games Unblocked

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in