Coke en Nestlé in concurrentie met Starbucks?


Starbucks mag dan één van de beste marketingconcepten van de wereld zijn, het is daarmee ook een te kloppen tegenstander. Coca-Cola en Nestlé gaan Starbucks aanvallen.
Er is wat te winnen: een omzet van 6,4 miljard dollar die Starbucks jaarlijks doet, en nog groeiende is. Zowel Coke als Nestlé zijn in de weer met nieuwe vormen van koffiehoeken en koffiesystemen, zo weet Advertising Age
.
Coca-Cola is er het verst mee met het marketingconcept Far Coast dat mondiaal uitgerold zal worden: koffie, thee en de huidige Colca-Cola dranken te serveren in de duurdere restaurants en hotels. De eerste koffiehoek met machine van Coke verrijst deze maand in Toronto in Canada, begeleid door de reclameleus 'Adventures by the cup'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEn Coca-Cola komt met een merk voor de snelle hap-restaraurants onder de naam Chaqwa, met in feite dezelfde machine als in het Far Coast concept maar met minder toeters en bellen omgeven.
Nestlé ontwikkelt Nescafe Specialty Solutions, een koffiemachinesysteem dat klanten de mogelijkheid biedt om hun eigen koffiemix te brouwen. Met een twaalftal klanten in de horeca test Nestlé dit concept. De doelgroep is die van bezoekers tussen 14 en 35 jaar van plaatsen met veel publiek zoals themaparken. Details ontbreken nog.
Maar of dit nu echt het specifieke publiek van Starbucks zal trekken?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid