Overslaan en naar de inhoud gaan

Coke en Nestlé in concurrentie met Starbucks?

Starbucks mag dan één van de beste marketingconcepten van de wereld zijn, het is daarmee ook een te kloppen tegenstander. Coca-Cola en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

mag dan één van de beste marketingconcepten van de wereld zijn, het is daarmee ook een te kloppen tegenstander. en gaan Starbucks aanvallen.

related partner content for mobile comes here

Er is wat te winnen: een omzet van 6,4 miljard dollar die Starbucks jaarlijks doet, en nog groeiende is. Zowel Coke als Nestlé zijn in de weer met nieuwe vormen van koffiehoeken en koffiesystemen, zo
.
Coca-Cola is er het verst mee met het marketingconcept Far Coast dat mondiaal uitgerold zal worden: koffie, thee en de huidige Colca-Cola dranken te serveren in de duurdere restaurants en hotels. De eerste koffiehoek met machine van Coke verrijst deze maand in Toronto in Canada, begeleid door de reclameleus 'Adventures by the cup'.

En Coca-Cola komt met een merk voor de snelle hap-restaraurants onder de naam Chaqwa, met in feite dezelfde machine als in het Far Coast concept maar met minder toeters en bellen omgeven.

Nestlé ontwikkelt Nescafe Specialty Solutions, een koffiemachinesysteem dat klanten de mogelijkheid biedt om hun eigen koffiemix te brouwen. Met een twaalftal klanten in de horeca test Nestlé dit concept. De doelgroep is die van bezoekers tussen 14 en 35 jaar van plaatsen met veel publiek zoals themaparken. Details ontbreken nog.

Maar of dit nu echt het specifieke publiek van Starbucks zal trekken?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in