Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonalds aangevallen om Hummer-pact

Leuk, dacht McDonalds, eens wat anders dan Mickey Mouse, we produceren een campagne met Hummer miniatuurwagentjes. U weet wel, die bakken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Leuk, dacht McDonalds, eens wat anders dan Mickey Mouse, we produceren een campagne met miniatuurwagentjes. U weet wel, die bakken die hier te lande zeker een imago hebben van patsers en aso's. Of rijdt u zo'n ding? Nou ja, hier laat de hamburgerketen het wel uit zijn hersens om zoiets te doen. En voortaan ook in de VS. Er rijst flink verzet.

related partner content for mobile comes here

De (EWG) is een actie begonnen tegen de flirt van McDonalds met Hummer. Het zijn vervuilers pur sang die barslecht zijn voor bijvoorbeeld kinderen met astma.

De club geeft zelf vol gas met met een hele serie argumenten waarom McDonalds subiet moet stoppen met deze vorm van merchandising. Dat liegt er niet om. De EWG kent ervaren lobbyisten. "Ouders kunnen het geld voor de dure benzine beter besteden aan gezond voedsel voor hun kinderen", luidt de vlijmscherpe boodschap.

Al 76.000 personen tekende de petitie, claimt EWG, die McDonalds op andere gedachten moet brengen.

Maar de McDonalds en Hummer geven tegengas, . Ook wil de keten overleg met de consumentengroep om haar argument kracht bij te zetten: dat ze slechts autootjes uitdeelt die al die genoemde nadelen niet hebben.

Vrijdag begint McDonalds in de VS al met iets nieuws, met Nintendo samen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in