Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Nederland verdubbelt bedrijfsresultaat

RTL Nederland heeft in de eerste helft van dit jaar een bedrijfsresultaat van 36 miljoen euro behaald, een flinke stijging ten opzichte van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens RTL is het behaalde bedrijfsresultaat een record. De omzet steeg in de eerste helft van 2006 met 2 miljoen euro naar 171 miljoen euro. Ook het bedrijfsresultaat uit de tv-activiteiten steeg aanzienlijk: van 20 miljoen naar 37 miljoen. De verliezen van radio liepen terug van -3 miljoen naar -1 miljoen, mede door de verkoop van Yorin FM.
Het goede bedrijfsresultaat is vooral te danken aan kostenreductie, de marktleiderspositie in de televisiemarkt en een uitbreiding van de initiatieven op het gebied van diversificatie.

related partner content for mobile comes here

De marktleiderspositie van RTL Nederland op de televisiemarkt is in de eerste helft van 2006 stabiel gebleken, ondanks de concurrentie van nieuwkomer Talpa en de uitzendingen van het WK Voetbal en de Olympische Spelen bij de Publieke Omroep. Het gezamenlijke zenderaandeel van 30 procent in de kerndoelgroep boodschappers 20 - 49 jaar vertoont een kleine daling ten opzichte van 2005 (31,3 procent).
RTL 4 bleef marktleider met een zenderaandeel van 16,3 procent in haar kerndoelgroep boodschappers 20 ‒ 49 jaar. Het zenderaandeel van RTL 5 is in de kerndoelgroep 20 ‒ 34 jaar gestegen van 4,4 procent (2005) naar 10,7 procent in de eerste helft van 2006. In de doelgroep boodschappers 20 ‒ 49 jaar verdubbelde de zender haar zenderaandeel van 4,4 naar 8,9. RTL 7, sinds augustus 2005 actief, had een zenderaandeel van 5,1 procent in de doelgroep mannen 20 ‒ 49 jaar (SKO, hele week 18:00-24:00 uur).

Ceo Fons van Westerloo: ‘De cijfers hebben al onze verwachtingen overstegen en ik kan niet anders dan enorm verheugd zijn over het resultaat. We hebben onze sterke positie op de televisiemarkt gehandhaafd en dankzij de positieve cijfers hebben we een stevige basis voor verdere investeringen in de digitale ontwikkeling van RTL Nederland en uitbreiding van onze diversificatie activiteiten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in