Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekmachinemarketing kan goedkoper

Zoekmachinemarketing kan goedkoper en effectiever wanneer je minder adverteert op dagen dat je sitebezoek laag is, en meer op dagen waarop…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Google Adwords biedt vanaf juni dit jaar Ad Scheduling: adverteerders kunnen kiezen op welke momenten advertenties weergegeven worden. Eerder was dit alleen mogelijk met geautomatiseerde tools.

related partner content for mobile comes here

De Google-functie is met name handig voor searchmarketingcampagnes (SEM) die op conversie gericht zijn. SEM-bureau Checkit laat bijvoorbeeld de zoekmachinemarketingcampagne voor de autoverzekering van Univé afhangen van de conversieratio’s die per dag op de site van de verzekeraar worden gemeten.

Voor het onderdeel autoverzekeringen blijkt dat de conversieratio op zaterdag een stuk hoger is dan de rest van de week. Logisch volgens het zoekmachinemarketingbureau, want op die dag worden ook de meeste auto’s verkocht. Volgens Checkit oriënteren mensen zich doordeweeks, om op zaterdag de verzekering af te sluiten. Op zondag blijkt de conversieratio het laagst.

Wat kan Univé doen om hieruit het hoogste rendement te halen? Afhankelijk van de doelstellingen kan volgens Checkit gekozen worden om de campagne uit te zetten op dagen dat de conversieratio laag is.

In dit geval zou de campagne op zondag onderbroken kunnen worden om de gemiddelde kosten per afgesloten verzekering te verlagen. Het mediabudget dat hier bespaard wordt, kan vervolgens op zaterdag extra ingezet worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in