Zoekmachinemarketing kan goedkoper


Google Adwords biedt vanaf juni dit jaar Ad Scheduling: adverteerders kunnen kiezen op welke momenten advertenties weergegeven worden. Eerder was dit alleen mogelijk met geautomatiseerde tools.
De Google-functie is met name handig voor searchmarketingcampagnes (SEM) die op conversie gericht zijn. SEM-bureau Checkit laat bijvoorbeeld de zoekmachinemarketingcampagne voor de autoverzekering van Univé afhangen van de conversieratio’s die per dag op de site van de verzekeraar worden gemeten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor het onderdeel autoverzekeringen blijkt dat de conversieratio op zaterdag een stuk hoger is dan de rest van de week. Logisch volgens het zoekmachinemarketingbureau, want op die dag worden ook de meeste auto’s verkocht. Volgens Checkit oriënteren mensen zich doordeweeks, om op zaterdag de verzekering af te sluiten. Op zondag blijkt de conversieratio het laagst.
Wat kan Univé doen om hieruit het hoogste rendement te halen? Afhankelijk van de doelstellingen kan volgens Checkit gekozen worden om de campagne uit te zetten op dagen dat de conversieratio laag is.
In dit geval zou de campagne op zondag onderbroken kunnen worden om de gemiddelde kosten per afgesloten verzekering te verlagen. Het mediabudget dat hier bespaard wordt, kan vervolgens op zaterdag extra ingezet worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid