Vrees voor vergelijken onterecht
De meeste adverteerders zijn niet dol op vergelijkende reclame. Ze zijn bang dat de consument het maar niets vindt als ze zich tegen hun concurrent(en) afzetten. Uit onderzoek blijkt echter dat er heel wat situaties zijn waarin bedrijven baat hebben bij een vergelijking. Voor een bedrijf dat relatief nieuw is in een markt, kan het bijzonder effectief zijn om zich af te zetten tegen de marktleider.
Vooral als het verschil in de prijs zit, want dan kan de consument duidelijk zien waarom hij zou moeten overstappen. Voorwaarde voor succesvolle vergelijkende reclame is wel dat de geloofwaardigheid boven elke twijfel verheven is. Daarom is het goed te verwijzen naar de uitkomsten van een onafhankelijk onderzoek of externe zegslieden op te voeren. Een andere mogelijkheid is de vergelijking van een humoristisch jasje te voorzien. Dat werkt verzachtend en zorgt ervoor dat de ‘borstklopperij’ gemakkelijker wordt geaccepteerd.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid