Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrees voor vergelijken onterecht

Vergelijkende reclame: veel adverteerders zijn er huiverig voor. Vaak ten onrechte. Want wat is er op tegen het beestje bij de naam te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meeste adverteerders zijn niet dol op vergelijkende reclame. Ze zijn bang dat de consument het maar niets vindt als ze zich tegen hun concurrent(en) afzetten. Uit onderzoek blijkt echter dat er heel wat situaties zijn waarin bedrijven baat hebben bij een vergelijking. Voor een bedrijf dat relatief nieuw is in een markt, kan het bijzonder effectief zijn om zich af te zetten tegen de marktleider.

related partner content for mobile comes here

Vooral als het verschil in de prijs zit, want dan kan de consument duidelijk zien waarom hij zou moeten overstappen. Voorwaarde voor succesvolle vergelijkende reclame is wel dat de geloofwaardigheid boven elke twijfel verheven is. Daarom is het goed te verwijzen naar de uitkomsten van een onafhankelijk onderzoek of externe zegslieden op te voeren. Een andere mogelijkheid is de vergelijking van een humoristisch jasje te voorzien. Dat werkt verzachtend en zorgt ervoor dat de ‘borstklopperij’ gemakkelijker wordt geaccepteerd.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in