Kidsweek naar PCM Uitgevers
De overige 25 procent blijft in handen van uitgever en oprichter Roland Pelle. De Stichting heeft PCM Uitgevers gevraagd om Kidsweek onder haar hoede te nemen. PCM denkt de oplage van Kidsweek verder te kunnen laten stijgen door inzet van de landelijke marketingkracht van de eigen dagbladen.
NDC | VBK zegt onvoldoende synergie te zien tussen het landelijke Kidsweek en de eigen regionale kranten. Bestuursvoorzitter Jan de Roos: ‘Kidsweek is een goede krant die goed wordt gelezen. Samenwerkend met nationale dagbladen zie ik voor Kidsweek een grotere kans om goed te renderen.’
Caspar Broeksma, bestuurslid Stichting Democratie en Media: ‘Omdat het doel van onze stichting is om de pluriformiteit van de Nederlandse pers te waarborgen, en Kidsweek daarbinnen een waardevolle plek inneemt, vonden we dat we niet langs de zijlijn konden blijven staan.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
PCM Uitgevers hoopt met de overname de jongerenmarkt beter te bereiken. ‘Met Kidsweek halen we een weekkrant in huis die goed gelezen wordt door jongeren onder de achttien jaar, die we met onze producten nu nauwelijks bereiken’, zegt Philip Alberdingk Thijm, lid van de Raad van Bestuur.
Pelle is blij met de overname: ‘Er liggen commerciële kansen. De landelijke dekking van de dagbladen van PCM Uitgevers zal ons helpen bij het werven van nieuwe abonnees.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid