Overslaan en naar de inhoud gaan

Kidsweek naar PCM Uitgevers

Stichting Democratie en Media neemt het meerderheidsbelang (75 procent) in Kidsweek over van uitgeversconcern NDC | VBK.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De overige 25 procent blijft in handen van uitgever en oprichter Roland Pelle. De Stichting heeft PCM Uitgevers gevraagd om Kidsweek onder haar hoede te nemen. PCM denkt de oplage van Kidsweek verder te kunnen laten stijgen door inzet van de landelijke marketingkracht van de eigen dagbladen.
NDC | VBK zegt onvoldoende synergie te zien tussen het landelijke Kidsweek en de eigen regionale kranten. Bestuursvoorzitter Jan de Roos: ‘Kidsweek is een goede krant die goed wordt gelezen. Samenwerkend met nationale dagbladen zie ik voor Kidsweek een grotere kans om goed te renderen.’

related partner content for mobile comes here

Caspar Broeksma, bestuurslid Stichting Democratie en Media: ‘Omdat het doel van onze stichting is om de pluriformiteit van de Nederlandse pers te waarborgen, en Kidsweek daarbinnen een waardevolle plek inneemt, vonden we dat we niet langs de zijlijn konden blijven staan.’

PCM Uitgevers hoopt met de overname de jongerenmarkt beter te bereiken. ‘Met Kidsweek halen we een weekkrant in huis die goed gelezen wordt door jongeren onder de achttien jaar, die we met onze producten nu nauwelijks bereiken’, zegt Philip Alberdingk Thijm, lid van de Raad van Bestuur.
Pelle is blij met de overname: ‘Er liggen commerciële kansen. De landelijke dekking van de dagbladen van PCM Uitgevers zal ons helpen bij het werven van nieuwe abonnees.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in