Overslaan en naar de inhoud gaan

'Strengere reclameregels farmaceuten'

Minister Hoogervorst van Volksgezondheid gaat onderzoeken of de Inspectie voor de Gezondheidszorg medicijnfabrikanten strenger kan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij heeft dat gisteren toegezegd aan de Tweede Kamer, die zich zorgen maakt over de macht van de farmaceuten. De fabrikanten proberen met veel geld huisartsen ertoe te brengen bepaalde medicijnen aan patiënten voor te schrijven.
De fabrikanten maken deel uit van de Stichting Code Geneesmiddelen Reclame (CGR). Die stichting heeft sinds enkele jaren tot taak de fabrikanten te controleren op hun marketingmethodes. Kort geleden bleek uit een evaluatie dat de commissie veel te laks is in het opsporen van ontoelaatbare praktijken.

related partner content for mobile comes here

Hoogervorst gaat nu bekijken of de commissie kan samenwerken met de Inspectie voor de Gezondheidszorg. De inspectie heeft volgens de minister meer mogelijkheden om de fabrikanten te controleren.
Mirjam de Bruin van de CGR meldde gisteren dat vooral jonge artsen slecht op de hoogte zijn van de regels voor geneesmiddelenreclame. De CGR pleit daarom voor opname van de normen en regels in de medische opleidingen van artsen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in