Overslaan en naar de inhoud gaan

Belgische online fop- en schok-campagne

Een campagne van Belgische organisaties tegen onveilig internetgebruik waarschuwt jongeren op een omstreden manier.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de website beloven de organisatoren een gratis gsm. Jongeren moeten dan vele persoonlijke gegevens intikken. De beloofde gsm komt echter niet. De jongeren worden wel doorgeleid naar een andere website, , die hen waarschuwt voor de gevaren van privé-gegevens op internet. De campagne die is bedoeld om te schokken, oogst veel kritiek.

related partner content for mobile comes here

"Ethisch niet verantwoord," oordeelde het Belgisch Direct Marketing Verbond (BDMV) maandag. "De campagne stelt alle eerlijke bedrijven die internetreclame maken voor als verdachte bedrijven die er enkel op uit zijn jongeren in de val te lokken, stelde BMDV in een reactie. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in