Nisb start nieuwe FLASH! campagne


Van 28 augustus tot en met 8 oktober is de spot te horen en te zien op radio en televisie. De campagne wordt uitgevoerd door het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB), uitvoerder van de campagne in opdracht van het ministerie van VWS. Het is voor het derde jaar dat het instituut spots uitzendt via Postbus 51. Volgens het instituut is de campagne nodig, omdat slechts de helft van alle Nederlanders voldoende beweegt.
In het tv-filmpje laten diverse Nederlanders zien op welke manier zij aan lichaamsbeweging doen. De bakfietsmoeder, de vader op skeelers en de dames die aan nordic walking doen krijgen daarvoor van de toeschouwers een applaus. Een klein applaus, want Nederlanders overdrijven niet graag, zo blijkt aan het einde van de het filmpje.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNaast de spots wordt de campagne ook langs andere wegen gevoerd. Zo vinden dit najaar onder meer in vijftien wijken in Nederland beweeg-evenementen plaats voor mensen met een chronische aandoening. Een ander inititiatief in het kader van FLASH! Is de landelijke actie ‘Heel Nederland danst’, waarbij zoveel mogelijk landgenoten worden uitgenodigd om op 16 november mee te dansen voor een record in het Guiness Book of Records.
De website van FLASH! is voor de Postbus 51-campagneperiode extra toegerust. Uit onderzoek bleek dat de respondent vooral wilden weten waar ze konden bewegen en hoe ze het best konden bewegen. Daarom is de website www.flash123.nl uitgebreid met een beweegtest, tips en een lijst met vragen en antwoorden is te bekijken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid