
De onderzoekers stelden vast dat tijdens het eerste kwartaal 2006 de regelmatige bezoekers van business-to-consumer e-commerce sites een conversieratio lieten optekenen van 12,61 procent in vergelijking met 1,55 procent voor nieuwe bezoekers.
Sites moeten van de online klantenloyaliteit dan ook een prioriteit maken, aldus de onderzoekers.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSWoordvoerder
Dienst Justitiële InrichtingenSenior Communicatieadviseur
Nederlands JeugdinstituutDe loyaliteit was minder belangrijk bij kledingsites, maar wel heel belangrijk bij computer en elektronica sites, waar de conversieratio van regelmatige bezoekers op 23,12 procent ligt tegenover 1,49 procent voor nieuwe bezoekers.
Logisch, aldus de onderzoekers, want kleding is vaker een spontane of impulsaankoop terwijl elektronisch materiaal meer doordacht wordt gekocht.
Bron: 6minutes
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee