Overslaan en naar de inhoud gaan

Terugkerende bezoekers kopen eerder dan nieuwe bezoekers

De kans dat bezoekers die regelmatig terugkeren naar een site ook kopers worden, ligt 8 maal hoger dan bij nieuwe bezoekers, aldus een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers stelden vast dat tijdens het eerste kwartaal 2006 de regelmatige bezoekers van business-to-consumer e-commerce sites een conversieratio lieten optekenen van 12,61 procent in vergelijking met 1,55 procent voor nieuwe bezoekers.

related partner content for mobile comes here

Sites moeten van de online klantenloyaliteit dan ook een prioriteit maken, aldus de onderzoekers.

De loyaliteit was minder belangrijk bij kledingsites, maar wel heel belangrijk bij computer en elektronica sites, waar de conversieratio van regelmatige bezoekers op 23,12 procent ligt tegenover 1,49 procent voor nieuwe bezoekers.

Logisch, aldus de onderzoekers, want kleding is vaker een spontane of impulsaankoop terwijl elektronisch materiaal meer doordacht wordt gekocht.

Bron: 6minutes

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in