Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren en adverteren

Harris Interactive onderzocht de rol van advertising in het leven van Amerikaanse jongeren. Enkele resultaten:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jongeren vinden bezit erg belangrijk; de jeugd ontleent status en erkenning aan de producten die gekocht worden, en men is altijd op zoek naar producten die imago-ondersteunend werken. Men kijkt daarbij graag naar het koopgedrag van vrienden.

related partner content for mobile comes here

Jongeren schenken echter ook ruim aandacht aan advertenties om er zeker van te zijn dat ze het juiste product kopen.

Harris stelde een top3 samen van advertentietechieken waar ‘tweens’ (8 tot 12 jarigen) en ‘teens’ (13 tot 18 jarigen) het meest gevoelig voor zijn:

  • Het gebruik van het product door bekende personen
  • Het gebruik van het product in een film
  • De naam van het bedrijf dat verbonden wordt met een sportevenement of stadium. Nieuwe advertentietechnieken dragen niet altijd de voorkeur weg van de jongeren, zo worden advertenties op hun mobiele telefoon maar door 1 op 5 op prijs gesteld en vermelden van producten in een online chatsessie wordt slechts door 4 procent van de jongeren gewaardeerd. Het gehele onderzoek is te downloaden.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in