Jongeren en adverteren
Harris Interactive onderzocht de rol van advertising in het leven van Amerikaanse jongeren. Enkele resultaten:

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Jongeren vinden bezit erg belangrijk; de jeugd ontleent status en erkenning aan de producten die gekocht worden, en men is altijd op zoek naar producten die imago-ondersteunend werken. Men kijkt daarbij graag naar het koopgedrag van vrienden.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Jongeren schenken echter ook ruim aandacht aan advertenties om er zeker van te zijn dat ze het juiste product kopen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHarris stelde een top3 samen van advertentietechieken waar ‘tweens’ (8 tot 12 jarigen) en ‘teens’ (13 tot 18 jarigen) het meest gevoelig voor zijn:
- Het gebruik van het product door bekende personen
- Het gebruik van het product in een film
- De naam van het bedrijf dat verbonden wordt met een sportevenement of stadium. Nieuwe advertentietechnieken dragen niet altijd de voorkeur weg van de jongeren, zo worden advertenties op hun mobiele telefoon maar door 1 op 5 op prijs gesteld en vermelden van producten in een online chatsessie wordt slechts door 4 procent van de jongeren gewaardeerd. Het gehele onderzoek is hier te downloaden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid