Overslaan en naar de inhoud gaan

Stuur managers de winkelvloeren op

Managers van grote bedrijven zien zelden klanten. Jammer, want vanuit de ivoren toren nemen ze vaak geen of de verkeerde beslissingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Zwitserse bank Credit Suisse huurde daarom de Amerikaanse consultant David McQuillen in. Hij zou de bankiers wat meer begrip voor consumentengedrag moeten bijbrengen. Hij schopte de bankiers meteen de vestigingen in, met een aantal opdrachten.

related partner content for mobile comes here

Ze moesten geld wisselen, een rekening openen en andere klanten vragen naar hun ervaringen. Daarnaast moesten ze via hun eigen website zien te achterhalen welke actuele hypotheekrente hun bank vroeg en welke pinpassen in het buitenland gebruikt mogen worden. En ze moesten een creditcard aanvragen. Het viel allemaal niet mee. De schellen vielen hen van de ogen. Een manager die lang had moeten wachten, startte meteen een programma om de wachttijden voor klanten in te korten.

Feit is dat hoe groter organisaties zijn, des te minder de managers daarvan klanten van vlees en bloed zien. Dat is funest. Ze vertrouwen op klantonderzoeken, en nemen hun eigen gedrag vaak als maatstaf. Dom, want daardoor ontwikkelen ze producten en diensten die hen zelf aanspreken, maar niet per definitie hun doelgroep.

Bron: Fast Company

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in