Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen zin in back-to-school

Amerikaanse moeders zien massaal op tegen winkelen in het kader van ‘terug naar school’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens onderzoek van het Amerikaanse MedeliaCommunications, een bureau dat zich bezig houdt met ‘vrouwenmarketing’, raken moeders met name gefrustreerd over shoppen met kinderen wat betreft schoolspullen, en dan met name over het feit dat het budget voor dit soort spullen steevast wordt overschreden.

related partner content for mobile comes here

64 procent van de respondenten noemde budgetvast shoppen een onmogelijke opdracht. 42 procent heeft stress van het feit te moeten winkelen terwijl er eigenlijk geen tijd voor is, en 31 procent wil absoluut niet publiekelijk met hun schoolgaande kinderen discussiëren over een (te hoge) prijs van een item.

78 procent van de respondenten zou de ‘back to school’spullen dan ook het liefste online kopen. Meer dan tweederde van de moeders zou zeker gebruik maken van een lijst waarop alle spullen staan opgesomd en waaruit de kinderen kunnen kiezen. Moeders zouden het dan enkel nog even hoeven na te kijken, waarna ze samen met de kinderen de bestellingen doorgeven.

MedeliaCommunications verwacht dat Amerikaanse gezinnen dit jaar in totaal zes miljard dollar besteden aan back to school-spullen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in