
Volgens onderzoek van het Amerikaanse MedeliaCommunications, een bureau dat zich bezig houdt met ‘vrouwenmarketing’, raken moeders met name gefrustreerd over shoppen met kinderen wat betreft schoolspullen, en dan met name over het feit dat het budget voor dit soort spullen steevast wordt overschreden.
64 procent van de respondenten noemde budgetvast shoppen een onmogelijke opdracht. 42 procent heeft stress van het feit te moeten winkelen terwijl er eigenlijk geen tijd voor is, en 31 procent wil absoluut niet publiekelijk met hun schoolgaande kinderen discussiëren over een (te hoge) prijs van een item.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens78 procent van de respondenten zou de ‘back to school’spullen dan ook het liefste online kopen. Meer dan tweederde van de moeders zou zeker gebruik maken van een lijst waarop alle spullen staan opgesomd en waaruit de kinderen kunnen kiezen. Moeders zouden het dan enkel nog even hoeven na te kijken, waarna ze samen met de kinderen de bestellingen doorgeven.
MedeliaCommunications verwacht dat Amerikaanse gezinnen dit jaar in totaal zes miljard dollar besteden aan back to school-spullen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee