Overslaan en naar de inhoud gaan

'Overname Kabelcom versnelt groei digitale tv'

De commerciële televisiebedrijven RTL en SBS verwachten dat de overname van kabelbedrijf Kabelcom de uitrol van digitale televisie in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fons van Westerloo, directeur van RTL Nederland, denkt dat de verkoop aan Warburg Pincus en Cinven ‘voor de stimulering van digitale televisie in Nederland goed zal uitpakken'. Dat zegt hij tegen Het Financieele Dagblad.

related partner content for mobile comes here

De investeringsmaatschappijen kochten vorige maand al kabelbedrijf Casema en Warburg had eerder al Multikabel overgenomen. Door de bedrijven samen te voegen, onstaat een entiteit met gezamenlijk 3,3 miljoen kabelabonnees in Nederland.

Een woordvoerder van SBS zegt ook dat de uitrol van digitale televisie kan worden versneld. ‘Distributie was tot nu toe een bottleneck, omdat elke kabelaar zijn eigen zakelijke modellen en platforms hanteert. Nu krijgen we meer eenduidigheid. Er zijn risico's, maar wij zullen zeker niet met 180 kilometer per uur naar de NMa gaan rennen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in