Overslaan en naar de inhoud gaan

50-plussers zijn vanaf nu ook sexy

Nog maar weinig bedrijven richten zich met hun marketing op de oudere doelgroep; die van de 45-plussers, babyboomers en senioren, en alles…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nog maar weinig bedrijven richten zich met hun marketing op de oudere doelgroep; die van de 45-plussers, en senioren, en alles wat daartussen in hangt. Ikea in Duitsland, hier.

related partner content for mobile comes here

Want hoewel de doelgroep een melkkoe zou kunnen zijn, geldt voor veel marketeers nog steeds 'oud is niet sexy', ook al kwam deze stelling een tijdje terug op dit weblog te liggen.

De 'niet sexy'-stelling gaat echter vanaf nu helemaal niet meer op: eind september opent namelijk , 'verleidingsbedrijf voor de oudere vrouw', de deuren in Nederland.

De online winkel met sexspeeltjes en lingerie - voor vrouwen uit de babyboomcategorie en daarboven - ondersteunt de lancering met een heus verleidingsplein op de , 20 september aanstaande in de Jaarbeurs.

Met als publiekstrekker...paaldansende 50-plussers.

Webwinkel Catharina Bloom richt in zijn marketing specifiek op vrouwen vanaf 45 jaar. Vrouwen die, volgens Bloom, midden in het leven staan. Bloom's ijkpersoon: 'Een stijlvolle, romantische vrouw die houdt van nieuwe uitdagingen. Ze neemt tijd voor zichzelf en haar relatie. En ze weet dat ware aantrekkingskracht van binnenuit komt, onafhankelijk van leeftijd. Zelfvertrouwen is de werkelijke voorwaarde om te kunnen verleiden'.

Op de website natuurlijk veel aandacht voor de webwinkel, maar daarnaast geeft Catharina Bloom ook tips en uitleg over het spannend houden van de relatie, seksproblemen bij man en vrouw en feiten over seksspeeltjes.

Daarnaast is er info over workshops (paaldansen en striptease, verleiden, verbeteren van je imago, styling et cetera) en zogenaamde Bloomparty's (dat zijn tupperwarefeestjes waarin tips en adviezen worden ge-ven over relaties en verleiden, en waarin je producten kunt proeven, voelen en bekijken, jazeker), en kun je je abonneren op de nieuwsbrief.

Opmerkelijk: In de webwinkel staan veel modellen die overduidelijk een maatje meer hebben. De winkel houdt wat dat betreft echt rekening met de doelgroep; de gemiddelde babyboomer heeft de maatje 34-fase nu eenmaal lang geleden achter zich gelaten...

Wat vindt u, is de marketingaanpak van Catharina Bloom ? op een open en serieuze manier communiceren over sex en de mogelijkheden voor oudere vrouwen en echtparen in een sleur- de juiste? Is dit de toekomst van seniorenmarketing?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in