Wehkamp kijkt naar gratis bezorgen
Ernst & Young noteert dat bezorgkosten een probleem blijven in marketing van webwinkels. Bol.com zegt dat het echte probleem met bezorgkosten het gebrek aan transparantie is. En Wehkamp onderzoekt of ze voor haar winkel gratis kan laten bezorgen.
Wehkamp.nl heeft een keurig overzicht van bezorgkosten. Die variëren van 3 tot 25 euro, naar gelang het gewicht. In het overzicht staat ook aangegeven in welke categorie producten vallen. Netjes, maar wellicht te complex en toch een drempel?
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaMaar het is wel een hindernis voor kopers, weet ook Wehkamp. Amazon.com bezorgt gratis in eigen land, in de traagste modus. Dat is een dure grap, maar het werkt wel. Voor snel bezorgen is er Amazon Prime: 80 dollar per jaar.
Vrijdag belde ik na het persbericht van E&Y even met 's lands grootste webwinkels. Wehkamp zei te studeren op de bezorgkosten. Laat op de dag, na publicatie van het artikel op Planet, belde Wehkamp nog met een aanvulling: er is een werkgroep die de distributie in en kosten in ogenschouw neemt.
Boeiend vond ik het antwoord van Bol.com-chef Daniel Ropers. Bol bezorgt standaard voor 2 euro. Hij zegt dat gebrek aan duidelijkheid over bezorgkosten op veel sites fnuikend is. In feite worden kopers een beetje in het ootje genomen. Slechte marketing, lijkt me. Want ga je nog terug naar zo'n winkel?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid