Economist: Amazon moet in downloads
Jeff Bezos had geen trek in een interview met Economist, dus fabriceerde het blad zelf een 'Special Report' over Amazon. Downloads, dat is de toekomst van 's werelds grootste webwarenhuis.
Economist is zo vriendelijk om haar onderzoek online te plaatsen. Kunt u zichzelf een mening vormen, want ik vond het niet zo'n sterk verhaal. Maar net als de aansporing van Economist vorige week dat de tegenstanders van Microsoft, met name Yahoo en eBay, beter kunnen fuseren, is dit wel prikkelend leesvoer.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet aardigste aan het Amazon-verhaal vind ik nog de beschrijving van het succes van het binnenhalen van winkels van derden binnen de site, als manier voor Amazon om zelf scherp te blijven en meer klantinformatie te verzamelen.
De kern van het Economist-betoog: Amazon moet en zal binnenkort met een baanbrekende videosite moeten komen waar ze fysieke en online distributie combineert. Fysiek films distribueren doet ze al in Engeland en Duitsland, maar in de VS is het model van Netflix door Amazon niet geïmiteerd.
Behalve video in bits afzetten - voor muziek verlist Amazon de strijd immers al - moet Amazon.com volgens Economist ook meer werk maken van digitale boeken. Ze kocht daartoe Booksurge. Met snel beter wordende schermlezers, zoals van Sony, kan deze markt eindelijk wel aantrekkelijk worden.
Economist vergeet wat: vraag is volgens mij veel meer of Amazon kan opboksen tegen de snel groeiende macht van gemeenschappen als MySpace die, vroeg of laat, ook handel zullen aantrekken, zeker de downloads. Maar goed, spannend blijft het wel...
(Naschrift: zojuist (6.30 uur) een bericht gezien over een uitgelekte pagina van de videowinkel en mediaspeler van Amazon.)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid