Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet Search voor 2006 in Nederland?

Afgelopen week kwam het IAB naar buiten met cijfers over de netto online reclamebestedingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen week naar buiten met cijfers over de netto online reclamebestedingen.

related partner content for mobile comes here

Volgens het IAB komen we in het tweede kwartaal uit op maar liefst 70 miljoen euro netto, waarvan Search 36 miljoen voor zijn rekening neemt. Helaas zijn de cijfers over Search een inschatting van het IAB. De bedrijven Yahoo! en Google geven, tot ieders teleurstelling, geen cijfers vrij over de omzet die lokaal wordt gedaan.

Al met al is het goed dat het IAB met cijfermateriaal komt over de omzet van Search, ook al is het een inschatting. Beter iets dan niets. Dit is ook een van de redenen geweest waarom we twee weken geleden (column Reclameweek) een poging hebben gedaan tot een berekening te komen naar de omzet van Search in Nederland.

, die de goedkeuring draagt van meerdere experts, komt de omzet voor Search advertising in 2006 uit op minimaal 200 miljoen euro netto. Hierbij gaat het, net als bij het IAB om een inschatting. Hierbij aangetekend dat het gaat om de omzet van Search Engines (Google en Yahoo). Definieer je de markt breder, met o.a. de en wellicht ook (Marktplaats) dan zijn de omzetten (fors) hoger.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in