Hoe vrouwen klikken
Vrouwen gebruiken internet op een ander manier dan mannen.
Bijna de helft van de internetgebruikers is nu vrouw. Het is normaal dat dit evenwicht eindelijk is bereikt en internet niet meer hoofdzakelijk een mannendomein is, maar het stelt online merken wel voor een nieuwe problematiek. Vrouwen gebruiken internet namelijk op een andere manier. In onderzoek op Pigsback.com (een consumer loyalty-site met 250 duizend leden) zijn enkele belangrijke elementen van online marketing richting vrouwen geïdentificeerd:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
related partner content comes here
- Creëer gemeenschapsgevoel, een gevoel van belonging. Vrouwen zoeken interactie en binding en ontwikkelen een emotionele band met een merk. Voor vrouwen is ook contact met andere mensen belangrijker dan voor mannen: bijna twee derde van de forumdeelnemers bestaat uit vrouwen.
- Beloon leden/bezoekers op een manier die waardevol voor ze is. Bijvoorbeeld in de vorm van waardevolle informatie, aanbiedingen of bonuspuntenprogramma’s. Spaarpunten spreken vrouwen meer aan dan mannen. Mannen reageren sterker op advertenties (de buttons- en banneraanpak), vrouwen komen eerder bij een aanbod terecht via de meer generieke gebieden van de site (vooral een shopping mall-omgeving is effectief).
- Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid