Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe vrouwen klikken

Vrouwen gebruiken internet op een ander manier dan mannen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna de helft van de internetgebruikers is nu vrouw. Het is normaal dat dit evenwicht eindelijk is bereikt en internet niet meer hoofdzakelijk een mannendomein is, maar het stelt online merken wel voor een nieuwe problematiek. Vrouwen gebruiken internet namelijk op een andere manier. In onderzoek op Pigsback.com (een consumer loyalty-site met 250 duizend leden) zijn enkele belangrijke elementen van online marketing richting vrouwen geïdentificeerd:

related partner content for mobile comes here
  • Creëer gemeenschapsgevoel, een gevoel van belonging. Vrouwen zoeken interactie en binding en ontwikkelen een emotionele band met een merk. Voor vrouwen is ook contact met andere mensen belangrijker dan voor mannen: bijna twee derde van de forumdeelnemers bestaat uit vrouwen.
  • Beloon leden/bezoekers op een manier die waardevol voor ze is. Bijvoorbeeld in de vorm van waardevolle informatie, aanbiedingen of bonuspuntenprogramma’s. Spaarpunten spreken vrouwen meer aan dan mannen. Mannen reageren sterker op advertenties (de buttons- en banneraanpak), vrouwen komen eerder bij een aanbod terecht via de meer generieke gebieden van de site (vooral een shopping mall-omgeving is effectief).
  • Bron: Marketing Week
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in