Overslaan en naar de inhoud gaan

Terrorisme en crisiscommunicatie

10 augustus. Circa 1300 uur. Landing op Heatrow. Een van de drukste vliegvelden van de wereld. Een van de grotere ondernemingen in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

10 augustus. Circa 1300 uur. Landing op Heatrow. Een van de drukste vliegvelden van de wereld. Een van de grotere ondernemingen in Engeland. De piloot benadrukt via de intercom nog eens dat hij hoopt dat we de volgende keer weer met de dezelfde maatschappij meevliegen en wijst er op dat we goed op de borden moeten kijken voor de ‘connecting flights’. Circa 1400 uur We belanden in een enorme chaos. Paniek. Niemand weet wat er aan de hand is. Duizenden mensen in de hal. Alle vluchten lijken gecanceld. Een van onze medereizigers belt naar Nederland en hoort wat er ongeveer aan de hand is. Later worden velletjes papier uitgereikt. Alleen paspoort en geld mogen mee in een doorzichtige plastic tas. Geen enkele informatie over het waarom. Boze mensen. Schreeuwende moeders die eerst een slok van de babymelk moeten nemen. Verontwaardigde vaders die hun GSM en autosleutels moeten inchecken.

related partner content for mobile comes here

Kan dat niet anders? Je zou zeggen dat bij een dergelijke operatie minstens aan de crisiscommunicatie gedacht moet zijn. Maar bij het trefwoord terrorist gaan alle luiken dicht. Reizigers ontberen elke vorm van informatie. Het gevolg is dat de chaos toeneemt, er totaal geen begrip is voor zeer te verdedigen maatregelen. Een spasme van lang geleden, zou je zeggen. Gaat Schiphol dat beter doen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in