Het tijdschrift is bijzaak, of de spil
Ieder ziet de evolutie wel van drukwerk naar multimedia, al is het maar bij het zo eerbiedwaardige 'Tijdschrift voor Marketing'. Maar wat lonkt er aan de horizon? een voorbeeld is Fashion Rocks van Condé Nast. Die moet het blijkens de homepage ook al hebben van 'passion' (waar is m'n teiltje?), maar los daarvan doet deze uitgever van onder meer The New Yorker, Wired en Vogue wel gedurfde dingen.
New York Times doet een boekje open over een concert van Elton John, Christina Aguilera, Beyoncé en andere topartiesten dat Fashion Rock organiseert, met rode loper gedoe, feesten bij Prada, Guess en Rockefeller Center en - om het geweten bij de les te houden - een inzameling tegen aids.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe opnames van het concert zullen in 20 landen worden uitgezonden, en rechtstreeks in de VS via CBS op 7 september. De details van dit spektakel staan op Fashionrocks06.com.
Wat slapjes dan wel bescheiden zegt chef Richard Beckman van Condé Nast: "We zijn content providers...We zijn een bedrijf dat content levert."
En in het Engels vind ik dat bijna net zo'n inhoudsloos begrip als in het Nederlands. (Wij gebruiken het ook omdat we te lui zijn om te duiden en te bang om uit de toon te vallen.) Maar het gaat hier om de inhoud (;-) van zijn boodschap: het tijdschrift is een titel onder welke vlag we veel aandacht kunnen trekken die op alle mogelijke manieren centen oplevert. Direct en indirect.
Opbrengst van adverteerders etc. in dit project: 45 miljoen dollar. Groot adverteerder: een bank, Citibank.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid