Overslaan en naar de inhoud gaan

'Gossips', de nieuwe yuppies

ANP heeft een berichtje uit Groot-Brittannië: Een moderne Britse kantoorbediende heeft een iPod en minstens twee mobieltjes, een voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ANP heeft een berichtje uit Groot-Brittannië:
Een moderne Britse kantoorbediende heeft een iPod en minstens twee mobieltjes, een voor zakelijke gesprekken en een voor de sociale babbel. Zogenoemde microgadgets als Blackberrys, memorysticks voor de laptop en kleine gsm's blijken de ultieme statussymbolen.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit onderzoek van het Britse wervingsbureau Office Angels, dat ook een naam bedacht voor deze moderne werknemers: Gossips (Gadget Obsessed Status Symbol Infatuated Professionals).

In het Nederlands: kletskousen met een obsessie voor gadgets en gek op statussymbolen. De naam verwijst naar de archetypische jaren-tachtigwerknemer: de yuppie (young urban professional).

Wat eten betreft, houdt de hedendaagse klerk meer van sushi en sashimi dan van traditionele sandwiches of hamburgers met patat. Ook wordt er relatief veel geld uitgegeven aan koffie, zelfs als de drank gratis op het werk wordt verstrekt. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in