Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderen ergeren zich aan leningenreclame

Kinderen en jongeren ervaren reclame voor leningen (Frisia Financieringen), hypotheken en verzekeringen als het meest irritant. Ook de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een recent online onderzoek van JuniorSenior Research onder 1108 kinderen en jongeren tot 21 jaar. Een belangrijke reden voor deze irritatie is waarschijnlijk dat dit type reclame steeds meer wordt uitgezonden rondom kinderprogramma's.

related partner content for mobile comes here

Vooral de reclame van Frisia Financieringen werd vaak spontaan door kinderen genoemd; ze vinden deze reclame 'nep, overdreven en niet-grappig'. De reclame van UPC waarin een vrouw 'Hans' aandringt over te stappen op de diensten van UPC riep eveneens veel irritatie op.

Verder blijken kinderen en jongeren zich vooral te ergeren aan de herhaling van reclames. Op basis van dit onderzoek concludeert JuniorSenior dat reclame gericht op kinderen en jongeren beter uit verschillende filmpjes kan bestaan die er niet te Amerikaans (in hun perceptie 'nep en overdreven') uitzien, humor bevatten en niet nagesynchroniseerd zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in