
Dat blijkt uit een recent online onderzoek van JuniorSenior Research onder 1108 kinderen en jongeren tot 21 jaar. Een belangrijke reden voor deze irritatie is waarschijnlijk dat dit type reclame steeds meer wordt uitgezonden rondom kinderprogramma's.
Vooral de reclame van Frisia Financieringen werd vaak spontaan door kinderen genoemd; ze vinden deze reclame 'nep, overdreven en niet-grappig'. De reclame van UPC waarin een vrouw 'Hans' aandringt over te stappen op de diensten van UPC riep eveneens veel irritatie op.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeVerder blijken kinderen en jongeren zich vooral te ergeren aan de herhaling van reclames. Op basis van dit onderzoek concludeert JuniorSenior dat reclame gericht op kinderen en jongeren beter uit verschillende filmpjes kan bestaan die er niet te Amerikaans (in hun perceptie 'nep en overdreven') uitzien, humor bevatten en niet nagesynchroniseerd zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee