Overslaan en naar de inhoud gaan

Hippe hotels

De hotelbranche is in beweging. Steeds meer hotels richten zich op een jonger publiek. Hoe? Door middel van modern design, digitale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de Amerikaanse hotelmarkt wordt hard gestreden, de traditionele hotelketens moderniseren zichzelf in rap tempo. Maar ook nieuwe spelers betreden de markt. In Europa opende modemerk onlangs de eerste uit een reeks 'branded hotels'. En ook schijnt nu met dit idee te spelen.

related partner content for mobile comes here

Op de Amerikaanse hotelmarkt zijn Marriott Courtyard and Hilton Garden Inn de onbetwiste nummer 1 en 2 op de zakelijke markt. De concurrentie is echter uit op een . Hotelketens als Starwoord, InterContinental en Hyatt plannen nieuwe hotels, voornamelijk gericht op de jonge zakenreiziger. Marriot verdedigt zich door haar hotels om te vormen tot 'indoor-outdoor hang-outs', wat dat ook mag betekenen, en Hilton plaatst in haar kamers nu onder andere individueel instelbare matrassen en high-definition televisies.

Bestaande hotels zijn gaandeweg ook steeds meer aandacht gaan besteden aan de die zij draaien in de lobby, de restaurants en winkels. In plaats van de standaard pianomuzak beschikken veel hotels tegenwoordig over een uitgewerkt muziekbeleid, al dan niet voor de hele hotelketen centraal 'gedirigeerd'. Achtergrondmuziek is daarbij is sommige gevallen voorgrondmuziek geworden, al wordt de muziek wel afgestemd op het moment van de dag. De muziek draagt hierdoor bij aan de sfeer van het hotel en de beleving van de gasten.

In Riccione (Italië) heeft Miss Sixty haar eigen geopend in pop-fashion stijl. Een groep van 30 designers heeft het hotel ingericht. Felle kleuren, moderne kunst en Italiaans design geven het hotel volgens eigen zeggen een exclusieve en ultramoderne uitstraling. Iedere kamer is voorzien van een webcam, wat van de hotelgasten een grote, vakantievierende community maakt. Trendy, hip, stijlvol, we vinden allerlei waarden op de website waarmee Miss Sixty als modemerk geassocieerd wil worden en wat zij dus ook via het hotel probeert uit te dragen. Alles draait om de merkbeleving.

was één van de fashionmerken die Miss Sixty voorging, en heeft inmiddels in Milaan en op Bali. Versace heeft haar eigen aan de Australische Gold Coast, met een op komst in Dubai. En naar heeft ook Ralph Lauren plannen om een eigen hotelketen te starten.

In de strijd om de gunst van de jonge reiziger, gaat Starwood haar eigen openen. Het nieuwe hotelconcept Aloft, waarvan het eerste hotel in 2008 wordt geopend, zal in deze digitale wereld worden uitgetest. Er kunnen geen kamers worden gehuurd, maar bezoekers wordt gevraagd goed en hun mening te ventileren. Zo hoopt men het hotelconcept beter op de doelgroep te kunnen aanpassen en kunnen potentiële klanten al een oordeel over het hotel vellen voordat er een spade in de grond gaat. Het project kan gevolgd worden via .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in