Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever verkoopt Iglo

Unilever verkoopt het grootste deel van zijn Europese diepvriesactiviteiten aan investeringsmaatschappij Permira Funds, waaronder de merken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever ontvangt hiervoor 1,75 miljard euro; het bedrijf boekt op deze verkoop hierdoor een eenmalige winst van meer dan 1 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

De verkochte diepvriestak leverde volgens Unilever te weinig op. De rendementen komen steeds meer onder druk door het veranderend consumentengedrag. Het bedrijf ziet daardoor geen toekomst meer voor de diepvriesactiviteiten in België, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Nederland, Oostenrijk, Portugal en het Verenigd Koninkrijk.

De ijsdivisie valt buiten de transactie. En ook de Italiaanse diepvriesactiviteiten, die verschijnen onder de naam Findus, blijven eigendom van Unilever.

De overeenkomst moet nog worden goedgekeurd door de regelgevende instanties. Beide partijen verwachten het verkoopproces voor het einde van het jaar rond te hebben.

Bron: FD, ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in