Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongste digitale revolutie niet op internet

Niet op internet maar in de openbaarheid speelt zich de jongste digitale revolutie af. Dat is mooi gesproken van hoofdredacteur Joe Mandese…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niet op internet maar in de openbaarheid speelt zich de jongste digitale revolutie af. Dat is mooi gesproken van hoofdredacteur Joe Mandese van . En aardig om vast te stellen dat het aan de overkant van de plas ook vreselijk hard gaat met narrowcasting, en dat ze dit woord niet gebruiken. Maar de Amerikanen vragen zich - in dit stuk althans - niet af wanneer de wal het schip keert.

related partner content for mobile comes here

Mandese baseert zich in zijn op een onderzoek van Profitable Channels en voor de liefhebbers (pdf). Ze noemen het overigens een 'white paper', dat staat chiquer en je mag dan ook een beetje speculeren.

Een concurrerende club, onderzoekt momenteel nog de markt van 'outdoor networks' en komt tot een groei met 45 procent voor de schermnetten in winkels etc. en 15 procent voor benzinestations etc. en buiten.

Momenteel komen er volgens Profitable Channels zo'n 10 netwerken per maand bij in de VS, tot nu 700 in totaal. Ze zijn dit jaar goed voor 1,2 miljard dollar aan advertenties.

Adverteerders waren in aanvang huiverig, maar snel groeiende budgetten komen er nu vrij voor deze vorm van reclame maken. Alle grote marketinggroepen, zoals Interpublic, Omnicom, Publicis en WPP, doen eraan mee.

Iedereen ziet nog een enorme potentie om heel de Verenigde Staten, tot het laatse openbare toilet toe, vol te hangen met bewegend beeld en, als het even kan, met opdringerig geluid. En dat zien we hier ook. Niet alleen meer op Schiphol hoef je te weten dat als je naar buiten loopt je direct relcame naar binnen gepropt krijgt. Heerlijk toch?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in