Jongste digitale revolutie niet op internet
Niet op internet maar in de openbaarheid speelt zich de jongste digitale revolutie af. Dat is mooi gesproken van hoofdredacteur Joe Mandese van Mediapost. En aardig om vast te stellen dat het aan de overkant van de plas ook vreselijk hard gaat met narrowcasting, en dat ze dit woord niet gebruiken. Maar de Amerikanen vragen zich - in dit stuk althans - niet af wanneer de wal het schip keert.
Mandese baseert zich in zijn analyse op een onderzoek van Profitable Channels en voor de liefhebbers staat dit online (pdf). Ze noemen het overigens een 'white paper', dat staat chiquer en je mag dan ook een beetje speculeren.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEen concurrerende club, PQ Media onderzoekt momenteel nog de markt van 'outdoor networks' en komt tot een groei met 45 procent voor de schermnetten in winkels etc. en 15 procent voor benzinestations etc. en buiten.
Momenteel komen er volgens Profitable Channels zo'n 10 netwerken per maand bij in de VS, tot nu 700 in totaal. Ze zijn dit jaar goed voor 1,2 miljard dollar aan advertenties.
Adverteerders waren in aanvang huiverig, maar snel groeiende budgetten komen er nu vrij voor deze vorm van reclame maken. Alle grote marketinggroepen, zoals Interpublic, Omnicom, Publicis en WPP, doen eraan mee.
Iedereen ziet nog een enorme potentie om heel de Verenigde Staten, tot het laatse openbare toilet toe, vol te hangen met bewegend beeld en, als het even kan, met opdringerig geluid. En dat zien we hier ook. Niet alleen meer op Schiphol hoef je te weten dat als je naar buiten loopt je direct relcame naar binnen gepropt krijgt. Heerlijk toch?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid