Discussie over verkoopcijfers Old Spice en zijn succesvolle virals
Het leverde een stortvloed aan reacties op, onder meer onder dit bericht. Adformatie plaatste het bericht op vrijdag 23 juli onder de kop: 'Sales Old Spice omlaag ondanks succesvolle virals'.
De intro onder die kop luidde: 'Hoewel Old Spice Man momenteel de meest succesvolle virale campagne heeft, zijn de verkopen gedaald.' En daaronder: 'De campagne heeft het 71-jarige merk nieuw leven ingeblazen en won zelfs een Film Grand Prix in Cannes. Maar ondanks de enorme awareness, heeft het succes nog niet geleid tot groeiende sales, meldt WARC. De verkopen van Old Spice’s ‘Red Zone After Hours Body Wash’ gingen met 7 pct omlaag.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaSocial media consultancy liet een aantal theorieën los op het waarom van de dalende verkopen. De voornaamste conclusie is dat viral marketing in eerste plaats goed kan zijn voor awareness, viral en social zijn (nog) niet middelen en platformen waar je ook sales kunt realiseren. "Daarnaast dient een merk het in de basis ook goed voor elkaar te hebben en dat is simpelweg goede producten maken.".'
Later kwam Nielsen met juist heel goede verkoopcijfers waarmee de discussie nog feller oplaaide, zoals onderstaand te lezen, verderop tussen de reacties op het oorspronkelijke bericht, die we hebben laten staan om het overzicht op het verloop van de discussie niet te veranderen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidIf you using windows operating system computer and you play the card games in this system then you know hearts card game online are update and exclusive.