Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea blijft bij Lemz

Ikea Nederland heeft besloten om met bureau Lemz zijn reclameactiviteiten voort te zetten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ikea zegt dat het daarmee geen nieuw bureau in de letterlijke zin van het woord heeft gekozen, maar kiest voor een volledig aangepaste samenwerking met Lemz dat sinds drie jaar betrokken is bij de merkcampagnes.

related partner content for mobile comes here

Marketingmanager van Ikea Nederland Nico de Jong vindt het knap dat Lemz zich zo vernieuwend heeft opgesteld en tegelijkertijd zo dicht bij het merk en de doelstellingen weet te blijven. 'De energie die uit onze gesprekken voortkwam, belooft veel goeds voor de toekomst. Lemz wist ons uit te dagen en heeft ons op scherp gezet.'

Volgens De Jong bezit het Ikea-concept veel interessante kanten die de moeite van het uitdragen waard zijn. In de voorgestelde campagne van Lemz ziet hij de meeste ruimte om de breedte van het merk 'goed en verrassend aan de markt te communiceren'.

Onlangs besloot Ikea Nederland de relatie met haar reclamebureaus onder de loep te nemen en een pitch uit te schrijven. Tot de herziening van de bureaurelaties werd besloten omdat het merk zich ontwikkelt en verandert. Ikea onderzocht niet alleen de communicatiebehoefte van het merk, maar vroeg zich ook af welk reclamebureau of welke reclamebureaus daar het beste bij zouden passen. UbachsWisbrun/JWT, Ogilvy, Selmore en Lemz deden mee aan de pitch. Deze werd begeleid door CCA (van Rob Benjamens en Fred Moolhuijsen).

Vanaf september 2010 (als de nieuwe catalogus wordt verspreid) is de vernieuwde campagne zichtbaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in