Ikea blijft bij Lemz


Ikea zegt dat het daarmee geen nieuw bureau in de letterlijke zin van het woord heeft gekozen, maar kiest voor een volledig aangepaste samenwerking met Lemz dat sinds drie jaar betrokken is bij de merkcampagnes.
Marketingmanager van Ikea Nederland Nico de Jong vindt het knap dat Lemz zich zo vernieuwend heeft opgesteld en tegelijkertijd zo dicht bij het merk en de doelstellingen weet te blijven. 'De energie die uit onze gesprekken voortkwam, belooft veel goeds voor de toekomst. Lemz wist ons uit te dagen en heeft ons op scherp gezet.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens De Jong bezit het Ikea-concept veel interessante kanten die de moeite van het uitdragen waard zijn. In de voorgestelde campagne van Lemz ziet hij de meeste ruimte om de breedte van het merk 'goed en verrassend aan de markt te communiceren'.
Onlangs besloot Ikea Nederland de relatie met haar reclamebureaus onder de loep te nemen en een pitch uit te schrijven. Tot de herziening van de bureaurelaties werd besloten omdat het merk zich ontwikkelt en verandert. Ikea onderzocht niet alleen de communicatiebehoefte van het merk, maar vroeg zich ook af welk reclamebureau of welke reclamebureaus daar het beste bij zouden passen. UbachsWisbrun/JWT, Ogilvy, Selmore en Lemz deden mee aan de pitch. Deze werd begeleid door CCA (van Rob Benjamens en Fred Moolhuijsen).
Vanaf september 2010 (als de nieuwe catalogus wordt verspreid) is de vernieuwde campagne zichtbaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid