Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele commercie nog in de kinderschoenen

Er wordt al lang en veel over gepraat, maar uit onderzoek van Forrester blijkt dat de adoptie van mobiele commercie nog altijd in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er wordt al lang en veel over gepraat, maar uit blijkt dat de adoptie van mobiele commercie nog altijd in de kinderschoenen staat.

related partner content for mobile comes here

Het Europese onderzoek onder 14.000 consumenten in Frankrijk, Italië, Groot-Brittannië, Nederland, Spanje, Duitsland en Zweden, toont aan dat ‘mobile commerce’ nog niet zo veel voorkomt.

Het kopen van producten via de mobiel komt slechts bij 2 procent van de Europese respondenten voor. En slechts 5 procent zou het wel willen.

Zo’n 16 procent van de gebruikers heeft zijn mobiele telefoon al gebruikt voor commerciële activiteiten, zoals het zoeken naar producten, het volgen van het orderproces en/of het zoeken naar een winkel om een product te kopen

Andere opvallende uitkomsten:

• Het mobiele browsen en zoeken naar producten en diensten is de meest veelvoorkomende commerciële activiteit met een mobiel, maar slechts 7 procent van de online kopers doet dat met regelmaat.
• Italiaanse en Zweedse online kopers zijn het meest opgewarmd voor mobiele commerciële activiteiten, gevolgd door Groot-Brittannie. De consumenten in Frankrijk, Nederland en Duitsland laten de minste interesse zien. In Nederland zegt 4 procent van de consumenten geïnteresseerd te zijn in het kopen van producten/diensten via de mobiel. En slechts 1 procent doet het al.
• Consumenten die overweg kunnen met smartphones kopen het meest. Zo zoekt 23 procent van de Europese iPhone-gebruikers minstens een keer per maand naar producten met hun mobiel.

Toch blijft Forrester optimistisch. Ondanks de lage penetratie blijft mobile commerce een opportunity, meent analist Thomas Husson.
Hij zegt: ‘Smartphone adoption in Europa groeit snel. Het wordt ook makkelijker om sites te bereiken met je mobiel. Europese consumenten tonen ook steeds meer interesse in mobiele commerciële activiteiten. En steeds meer retailers in Europa tuigen hun mobiele sites op en bouwen apps voor de iPhone.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in