Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Vroeger was weinig beter’

Nederlanders staan open voor verandering. Dit concludeert BNP Paribas op basis van de Change Index, een onderzoek naar verandering door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het is op basis van stellingen de algemene veranderingsgezindheid en de veranderingsbehoefte van Nederlanders gemeten. Nederland is het eerste land waar het Change Index onderzoek naar verandering is uitgevoerd.
De verandering die Nederlanders als meest positief ervaren is de mogelijkheid die de techniek biedt. Ruim 70 procent ziet dit als een positieve verandering. Op dit moment geeft de Change Index aan dat de gemiddelde Nederlander een algemene veranderingsgezindheid score heeft van 58 (op schaal van 1 tot 100).
Van alle voorgelegde mogelijke veranderingen zou Nederland het liefst zien dat de regering haar volle aandacht richt op het verbeteren van de economie. Ook willen Nederlanders dat de welvaart een betere verdeling krijgt.

related partner content for mobile comes here

Opvallende zaken die naar voren kwamen:
- Mannen zijn meer veranderingsgezind dan vrouwen
- Hoog opgeleiden zijn meer bereid tot verandering dan laag opgeleiden
- Jong en oud zijn ongeveer even veranderingsgezind
- Meer dan de helft van de Nederlanders vindt dat je verandering vaak kunt omzetten naar verbetering (minder dan 10 procent vindt van niet)
- Maar een relatief klein deel van de Nederlanders vindt dat vroeger alles beter was (14 procent) of staat huiverig ten opzichte van veranderingen (12 procent)

Op kan elke bezoeker anoniem de eigen veranderingsgezindheid berekenen en vergelijken met anderen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in