Overslaan en naar de inhoud gaan

De marketeer gaat op reis (Deel 1)

De marketeer gaat op reis en neemt mee: zichzelf! Die reis naar zichzelf is een bittere noodzaak. De marketeer van vandaag de dag heeft het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Menselijke maat
(eigenaar en ) en (interim marketing consultant en pionier in duurzaamheid) willen de marketeer meenemen naar een andere state of marketingmind. Volgens hen is het (12 januari 2012), dat zij gezamenlijk organiseren, de juiste setting om marketeers mee te nemen op de reis naar hun hart.
Geen doorsnee marketing netwerkevent dus, dit is er een die je raakt. “Terug naar de menselijke maat, daar gaat het om”, zegt Annelies. Madelon: “Belangrijk is dat marketeers met elkaar in dialoog gaan, en samen hun best mogelijke toekomst ontdekken.”

related partner content for mobile comes here

Winstoptimalisatie
Echt goede marketeers hebben geen trek meer in het bedenken van korte termijn salespromoties: 2 halen, 1 betalen, nu met 50% korting of gratis DVD-speler bij je printer. Daarnaast komen bedrijven er langzamerhand achter dat de klant eigenlijk één essentiële vraag stelt: welke waarde voeg jij toe aan mijn leven?
van 2011 kondigde dat al aan: “Klantwaarde en maatschappelijke waarden komen boven aandeelhouderswaarde te staan. Ervaring boven product en winstoptimalisatie boven eenmalige winstmaximalisatie.” Het kapitalisme kantelt en probeert zichzelf opnieuw uit te vinden. De marketeer moet hierop inspelen. Het marketingbeleid omvormen tot een ‘’, dat is de uitdaging. Dus als bedrijven de komende jaren overeind willen blijven, moeten ze nu heel snel van naar .

In onderstaande video legt eigenaar WerfSelect en Topmarketeersnetwork uit waarom jij bij Give Marketeers A Break Event moet zijn:

from on .

Enablers
Annelies en Madelon zien deze overgang al enige tijd aankomen. De klanten van WerfSelect - die o.a. in de foodbranche actief zijn - ook. “Als ik de weg van duurzaamheid niet was ingeslagen, zou ik geen bestaansrecht meer hebben”, meldt één van de directeuren die Madelon voor WerfSelect interviewde.
Marketing moet een nieuwe betekenis krijgen. Niet meer de geldwolf die zijn advertenties in schaapswol verpakt. Maar terug naar de betekenis van ‘ondernemersmotor’, het creatieve brein binnen de organisatie! Een holistische bril opzetten en weer verbinding gaan zoeken met andere afdelingen, met als doel optimale klantwaarde leveren. Madelon: “De consument identificeert zich niet meer met je merk. Enablers als verantwoord ondernemen, zingeving, de bevlogenheid van je personeel en je inspirerende visie worden je merk.”

Bagage
Tijdens Give Marketeers A Break verkent de marketeer zes aardverschuivingen, zogenaamde doorbraken. Daarna kijkt hij/zij met een geheel nieuwe mindset naar zijn vak. “De sleutel tot verandering ligt meestal binnen een bedrijf; er zijn genoeg change agents die een positieve bijdrage willen leveren aan de humanisering van het marketingvak. En de interim-marketeers waar wij mee samenwerken equiperen we om bedrijven hierbij te ondersteunen”, merkt Annelies op.

Alle doorbraaksessies vinden plaats onder inspirerende begeleiding van bijzondere mensen zoals , , en . Tijdens zijn reis ontvangt de marketeer steeds meer bagage, die hij daarna enthousiast - op zijn werkplek - gaat uitpakken. Direct toepasbaar dus.
Dit najaar volgen er nog ronde tafel sessies, waarbij marketeers in dialoog gaan over hun vak en hoe zij een zinvolle bijdrage gaan leveren aan klant en maatschappij. Ook daar wil je bij zijn!

HetEvent: 12 januari 2012.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in