Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes: NL 12 x op shortlist Film

Twaalf Nederlandse inzendingen maken zaterdagavond tijdens het reclamefestival in Cannes kans op een Film Lion. Vijf van de 12 nominaties…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De 12 Nederlandse inzendingen die op de shortlist Film staan zijn:

related partner content for mobile comes here

TBWA\Neboko (5): ‘Men with talent’ en ‘Walking Fridge’ voor Heineken, (beiden geproduceerd door Czar.nl) ‘Dutch Deluxe’ voor McDonald’s (Czar.nl), ‘Hairdresser’ en ‘Paramedics’ voor IDFA (productiemaatschappij 25FPS)

Wieden+Kennedy (2): ‘How big can football get?’ voor FIFA10 (productiemaatschappij Knucklehead London) en ‘Keepie Uppie Challenge’ voor FIFA10 Video Game (productie: W+K Amsterdam)

180 Amsterdam (1): ‘Every team needs the spark’ voor Adidas International (produtiemaatschappij MJZ London)

DDB Amsterdam (1): ‘Leo’ voor Ziggo (Czar.nl)

XXS (1): ‘ Forgotten animals day’ voor Dierenbescherming (productie XXS)

Tribal DDB (1): ‘Philips vs the sun’ voor Philips (productie Pool Worldwide Amsterdam)

N=5 (1): ‘Live interactive billboard’ voor Rijksoverheid/ministerie van Binnenlandse Zaken (Wefilm Amsterdam)

Er waren dit jaar 78 inzendingen, vergeleken met 107 vorig jaar. Nederland won toen 5 Film Leeuwen. Lode Schaeffer (Indie) zit namens ons land in de jury.
Tot nu toe heeft Nederland twee Gouden, 7 Zilveren en 3 Bronzen Leeuwen gewonnen.
Zaterdagavond wordt het 57ste Internationale Reclamefestival van Cannes afgesloten met de uitreiking van de Film, Film Craft en Titanium & Integrated Awards Ceremony.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in