Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com gaat voortaan door het leven als Bol

Ook huisstijl wordt opgefrist in ‘update’ merk. Nieuwe naam en merkstijl worden duurzaam ingevoerd; eerst worden de oude doosjes…
bol.
bol.

Bol.com haalt de punt en laatste drie letters van zijn naam af. Bol dus. Ook de huisstijl is ‘opgefrist’. Bol zelf spreekt van een update. Boukje Taphoorn, cmo: ‘We zijn inmiddels zoveel meer dan een website, ook een app en daarnaast actief op sociale mediakanalen.’

related partner content for mobile comes here

Dat hele puntcom is een beetje web 1.0 en potsierlijk.

Taphoorn: ‘We voelen ons meer Bol dan Bol.com. En belangrijker nog, klanten noemen ons al zo.’

Geleidelijk doorvoeren

De naamswijziging en de aangepaste huisstijl gaan meteen van kracht. Bol start met het toepassen van de nieuwe huisstijl in de eigen middelen zoals website, app en campagnes.

‘Vervolgens gaan we het geleidelijk doorvoeren in onze andere uitingen en via onze partners en leveranciers’, zegt woordvoerder Marre de Visser.  ‘We hopen dat in de zomer van 2024 de meeste uitingen zijn aangepast en de nieuwe huisstijl dragen.’

Bol wil volgens De Visser deze veranderingen zo duurzaam mogelijk implementeren, met de nodige tijd. ‘We weten dat dit soort veranderingen niet van de ene op de andere dag kunnen worden doorgevoerd. We gooien niets zomaar weg omdat het een oud logo heeft - dat is niet kostenefficiënt of duurzaam.’

nieuwe merk
nieuwe merk

Blauw blijft blauw

De oude visuele stijl zal dus nog regelmatig te zien zijn, bijvoorbeeld op verpakkingen, omdat die niet zomaar worden weggegooid. De eerste campagne in de nieuwe stijl is de wonen-campagne die vanaf oktober is te zien. De merkupdate wordt de komende jaren geleidelijk doorgevoerd in alle uitingen.

Niet alleen de merknaam verandert, ook de visuele stijl is subtiel aangepast. Dit is volgens Bol onder andere terug te zien in ‘meer speelsheid in de typografie, fotografie en een uitbreiding in het kleurgebruik’.

Het herkenbare blauw van Bol blijft. Klanten zien de nieuwe huisstijl onder ander terug in de app, op de website, in campagnes, op de cadeaukaart en op verpakkingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Rogier Bruggeman

Dat com vervalt is duidelijk, maar is Bol nu nog met of zonder de punt? In de tekst wordt gemeld dat ook de punt achter Bol vervalt, maar vervolgens zien we de punt wel terug in de bijgevoegde uitingen en logo's bij dit artikel. Dat lijkt toch een beetje inconsistent in de keuze :-).

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in