Royal Koopmans: van gezichtsloos meel naar eerlijke en duurzame Nedertarwe
Loop een willekeurige supermarkt binnen en vraag aan de eerste vijf boodschappers die je tegenkomt om drie merken patentbloem (of bakmeel, of wat voor meel dan ook), te noemen. Wat krijg je dan? Waarschijnlijk mensen die schuin omhoog kijken, hun vinger verticaal op de lippen leggen en dan antwoorden: ‘Geen idee’. Of misschien: ‘Koopmans?’ Als het branden van een generiek product als meel voor consumenten al zo ingewikkeld is, hoe zou dat dan zijn voor business-to-business-klanten? Bakkers en brood- en gebakfabrieken die kijken naar de samenstelling van het product, de kwaliteit, de prijs en verder naar… niks? Het lijkt een beetje een Don Quichot-achtig verhaal, maar de Royal Koopmans-ceo Dirk Lodewijk zag het positioneren van het merk absoluut niet als een gevecht tegen windmolens (haha). ‘Wij lopen voorop in lokale teelt, de sector volgt.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid