Overslaan en naar de inhoud gaan

Royal Koopmans: van gezichtsloos meel naar eerlijke en duurzame Nedertarwe

CEO Insights | Het was sleuren, duwen en praten als brugman, maar Dirk Lodewijk wist van Royal Koopmans een heus b-to-b A-merk te maken.
Dirk Lodewijks op een Nedertarwe Akker
Dirk Lodewijks op een Nedertarwe Akker
© Royal Koopmans
Dirk Lodewijks op een Nedertarwe Akker
Dirk Lodewijks op een Nedertarwe Akker
© Royal Koopmans

Loop een willekeurige supermarkt binnen en vraag aan de eerste vijf boodschappers die je tegenkomt om drie merken patentbloem (of bakmeel, of wat voor meel dan ook), te noemen. Wat krijg je dan? Waarschijnlijk mensen die schuin omhoog kijken, hun vinger verticaal op de lippen leggen en dan antwoorden: ‘Geen idee’. Of misschien: ‘Koopmans?’ Als het branden van een generiek product als meel voor consumenten al zo ingewikkeld is, hoe zou dat dan zijn voor business-to-business-klanten? Bakkers en brood- en gebakfabrieken die kijken naar de samenstelling van het product, de kwaliteit, de prijs en verder naar… niks? Het lijkt een beetje een Don Quichot-achtig verhaal, maar de Royal Koopmans-ceo Dirk Lodewijk zag het positioneren van het merk absoluut niet als een gevecht tegen windmolens (haha). ‘Wij lopen voorop in lokale teelt, de sector volgt.'

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in