Overslaan en naar de inhoud gaan

Kane keert terug, met een volledige rebranding

Positivity Branding maakte merk-, communicatie- en contentstrategie onder de naam ReKane.
Kane
Kane

De Nederlandse band Kane maakt een comeback, hoewel het liever niet heeft dat we dat zo noemen. Reünie ook niet trouwens.

related partner content for mobile comes here

Het luistert nauw bij de terugkeer (mag wel) van Dinand Woesthoff en Dennis van Leeuwen, die na een stop van 10 jaar de draad weer oppakken met een zorgvuldig georkestreerde campagne.

Er zijn nieuwe nummers - gisteren verscheen de single What Are You Waiting For? – en een vierdelige documentaireserie: Kane – A Story Recorded, die vanaf deze week is te bekijken op Videoland. Ook komt er een tour en bovenop dit alles een nieuwe merkidentiteit.

Rauw randje

Branding-bureau Positivity Branding ontwikkelde samen met Woesthoff en Van Leeuwen een volledig geïntegreerd merk- en communicatieconcept en een 360-branded platform. Zelf noemt het bureau het nieuwe gezicht van Kane tijdloos en toegankelijk met een rauw randje – net als de band zelf.

Kane
Kane

Positivity Branding wilde zorgen voor een ‘opvallende uitstraling, die heden en verleden met elkaar verbindt. Het concept dat werd ontwikkeld vormt de kern van een geïntegreerde merk-, communicatie- en contentstrategie onder de naam: 'ReKane’.

Uitgangspunt is de gloriedagen van Kane opnieuw beleven. Kernwoorden als Reunited, Relive, Rediscover, Reconnect moeten de emotie die daarbij hoort weergeven.

Er wordt een enorme hoeveelheid content gedeeld, van nooit eerder vertoond beeldmateriaal tot opnames en nieuws over de terugkeer.

Als onderdeel van het communicatieconcept ontwikkelde Positivity Branding ook het nieuwe logo, de huisstijl en het artwork voor de belangrijkste uitingen van Kane: een nieuwe single, een documentaireserie, advertenties, sociale media en het contentplatform.

De Kane-website is sinds deze week live en werd onder begeleiding van Positivity Branding ontwikkeld door Weekend Creative Agency en is een 360 online doorvertaling van het concept’.

Credits
Klant: Kane: Dinand Woesthoff en Dennis van Leeuwen
Producer: Carlo van Lienden
Branding & Design Agency: Positivity Branding
Creative Director: Gavin Arm
Strategy Director: Bert de Wit
Website: Weekend Creative Agency

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in