Overslaan en naar de inhoud gaan

YouTube Nederland: skippable pre-roll commercials

Google introduceert skippable pre-roll advertenties nu ook voor YouTube Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met dit advertentieformat beslist de kijker van online video’s zelf of hij de pre-roll advertenties voorafgaand aan een -video wil bekijken.

related partner content for mobile comes here

Bij dit cost-per-view-model betaalt de adverteerder pas als een YouTube-gebruiker de hele pre-roll bekijkt en niet op basis van een impressie.

YouTube-kijkers kunnen na vijf seconden besluiten een video over te slaan. Sony Ericcson is de eerste adverteerder die skippable pre-roll advertenties inzet. Het gaat om de First10 campagne ter introductie van de Playstation gecertificeerde Xperia Play. De introductie van skippable pre-rolls van Sony Ericcson is in samenwerking met mediabureau MEC tot stand gekomen.

Google claimt dat de skippable pre-roll in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk al een succes zijn. Zo zouden deze advertenties geresulteerd hebben in '20 tot 70 procent betere View Through Rate (VTR)'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in