
De deelnemers werd gevraagd in hoeverre ze vonden dat Social Marketing van toepassing was voor PR/Voorlichting, de afdeling Communicatie en de afdeling Fondsenwerving/inkomsten. De meerderheid (87%) denkt dat het zeker thuis hoort bij PR/Voorlichting, terwijl 81% het ook van toepassing vindt voor de afdeling Communicatie. Voor Fondsenwerving ligt het percentage aanmerkelijk lager. Hoewel een meerderheid van de deelnemers denkt dat het een plek moet hebben bij Fondsenwerving blijft het percentage (63%) ver achter bij de andere twee.
Andere plekken waar Social Marketing een rol speelt zijn volgens de deelnemers redacties, contact centers, vrijwilligers, service & informatie afdelingen, directie en CRM.
De deelnemers denken niet dat er sprake is van een hype, het is ‘gewoon een vorm van marketing’ en het is ‘geen vervanger voor een krant, website, televisieprogramma, tijdschrift en kan daardoor prima naast de huidige media blijven bestaan.
Vacatures
Communicatieadviseur – Buurtteam Zuidoost & Weesp-Driemond (40 uur)
B&ACreatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCommunicatieadviseur (28-38 uur)
CAOPOok willen de ngo’s graag weten wie het binnen de organisatie de social media activiteiten zou moeten oppakken en is er een behoefte aan richtlijnen hierover.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee