Overslaan en naar de inhoud gaan

DDMA: non-profit organisaties worstelen nog vaak met Social Marketing

Non-profit organisaties willen graag, maar zoeken nog naar hoe ze Social Marketing het beste kunnen inzetten. Daarbij denken ze dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De deelnemers werd gevraagd in hoeverre ze vonden dat Social Marketing van toepassing was voor PR/Voorlichting, de afdeling Communicatie en de afdeling Fondsenwerving/inkomsten. De meerderheid (87%) denkt dat het zeker thuis hoort bij PR/Voorlichting, terwijl 81% het ook van toepassing vindt voor de afdeling Communicatie. Voor Fondsenwerving ligt het percentage aanmerkelijk lager. Hoewel een meerderheid van de deelnemers denkt dat het een plek moet hebben bij Fondsenwerving blijft het percentage (63%) ver achter bij de andere twee.

related partner content for mobile comes here

Andere plekken waar Social Marketing een rol speelt zijn volgens de deelnemers redacties, contact centers, vrijwilligers, service & informatie afdelingen, directie en CRM.
De deelnemers denken niet dat er sprake is van een hype, het is ‘gewoon een vorm van marketing’ en het is ‘geen vervanger voor een krant, website, televisieprogramma, tijdschrift en kan daardoor prima naast de huidige media blijven bestaan.

Ook willen de ngo’s graag weten wie het binnen de organisatie de social media activiteiten zou moeten oppakken en is er een behoefte aan richtlijnen hierover.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in