Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma ziet omzet en winst dalen

Sanoma heeft de omzet in het vierde kwartaal met 2 procent zien afnemen tot 717,3 miljoen euro. Wel ging de advertentieomzet omhoog.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijfsresultaat daalde met bijna 30 procent tot 34,5 miljoen euro. De resultaten waren beneden de verwachtingen van analisten. De winst werd gedrukt door eenmalige herstructureringskosten en bijzondere afschrijvingen, terwijl de omzet lager uitviel door de verkoop van enkele bedrijfsonderdelen aan het begin van het jaar. Exclusief deze desinvesteringen zou de omzet met 1 procent zijn toegenomen.

related partner content for mobile comes here

zag de advertentie-inkomsten, goed voor ruim een kwart van de omzet, met 11 procent stijgen in het vierde kwartaal. De opbrengsten van online advertenties op internet gingen met 19 procent omhoog, vooral dankzij de bijdrage van de Nederlandse activiteiten (Sanoma Uitgevers).

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in