Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgaven dm groeien ondanks crisis

De bestedingen aan dialoogmarketing lagen in het eerste kwartaal van het jaar 15% hoger dan in het laatste kwartaal van vorig jaar
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In vergelijking met het eerste kwartaal vorig jaar lagen de bestedingen 5,6% hoger. Dat blijkt uit de laatste peiling van de DM Barometer, het kwaraalonderzoek van DDMA, Adforesult en Mailmedia. In totaal ging 38% van het marketingbudget naar dialoogmarketing (directe en interactieve marketing). De belangrijkste posten zijn de website (19%), ongeadresseerd drukwerk (18%) en e-mail marketing. Meer dan de helft van de marketeers (55%) verwacht dat de uitgaven aan dialoogmarketing door het bedrijfsleven dit jaar hoger zijn dan vorig jaar. Daarentegen verwacht 20% een daling en 25% denkt dat er niets verandert.

related partner content for mobile comes here

Een vast onderdeel van de DM Barometer zijn drie stellingen waarover de marketeers hun mening geven. Een grote meerderheid (85%) is het eens met de stelling dat een transparant privacybeleid onontbeerlijk is voor elke organisie. Een grote meerderheid (73%) is het ook eens met de stelling dat de marketeer in tijden van recessie vooral anticylclisch moet investeren. Eenzelfde percentage vindt de resultaten van crossmediale campagnes te onduidelijk om een substantieel deel van het marketingbudget hiervoor te reserveren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in