Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei mondiale bestedingen in 2008 +1,5 pct

De mondiale advertentiebestedingen noteerden in 2008 een groei van 1,5 pct ten opzichte van 2007.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het onlangs gepubliceerde rapport Global AdView Pulse, Nielsen’s geharmoniseerde rapport over de mondiale advertentiebestedingen. Uit het rapport blijkt dat de groei voornamelijk te danken is aan een sterke groei van 7,7 pct in de regio Azië/Pacific. Daarentegen hebben de advertentiebestedingen in de VS en Europa behoorlijk te lijden gehad onder de financiële crisis. Beide regio’s hebben vorig jaar afgesloten met een daling van 2,5 pct. De landen met de grootste groei waren China (17,1 pct), Indonesië (15,4 pct) en Maleisië (12,5 pct). Naast Zuid Korea (-7,5 pct) en Taiwan (-7,2 pct), zijn in Spanje de mediabestedingen het meest gedaald in 2008 (-14,1 pct).

related partner content for mobile comes here

Over het gehele jaar genomen zijn de advertentiebestedingen gegroeid, maar het laatste kwartaal van 2008 liet duidelijk de gevolgen zien van de impact van de intredende economische crisis. Mondiaal hebben de laatste drie maanden van 2008 een daling genoteerd: oktober -1,0 pct, november -2,3 pct en december -4,8 pct. De dalende trend die inzette in het tweede kwartaal werd in het derde kwartaal nog wel positief beïnvloed door de media-investeringen rond de Olympische Spelen en de presidentsverkiezingen in de VS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in