Overslaan en naar de inhoud gaan

DM guru Don Tapscott: alles wat wij weten van marketing is verkeerd

Don Tapscott schrijver van oa Wikinomics, Blueprint for the Digital Economy en Growing Up digital is in een interview met DM weekly zeer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Don Tapscott schrijver van oa Wikinomics, Blueprint for the Digital Economy en Growing Up digital is in een met DM weekly zeer negatief over marketing. Direct marketing gaat hopeloos falen stelt Tapscott. Direct marketeers moeten relaties met klanten opbouwen en een omgeving creeren waarin potentiele klanten vertellen wat zij nodig hebben. En je moet vooral jonge mensen beinvloeden binnen de context van netwerken als MySpace, Facebook en Twitter. Direct marketing wordt indirect marketing.

related partner content for mobile comes here

Hij bekritiseert tot slot ook de focus op de 4p's.

Maar hij heeft ook een antwoord. Bedrijven moeten met hun producten en diensten een belevenis bieden aan consumenten. Tapscott geeft een mooi voorbeeld van de manier waarop Nike dat doet. Waarom vind Tapscott dat zo belangrijk? Wel hij denkt dat jongeren de belevenis van een product of dienst net zo belangrijk vinden als het product zelf. Voor meer over de beleveniseconomie is het boek van aan te bevelen.

In de toekomst kan marketing pas dan succesvol zijn wanneer producten en diensten goed aan elkaar gekoppeld worden en een meerwaarde bieden in de vorm van een bijzonder ervaring.

Het gaat wat mij betreft te ver om te stellen dat alle kennis van marketing op slag waardeloos is geworden. Wij kunnen ons wel wat meer openstellen voor nieuwe ontwikkelingen zoals social media. En dat een klant terugpraat is ook wel eens wennen.

Heeft Tapscott gelijk?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in