Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren willen entertainment, ouderen relevantie

Wanneer vallen online advertenties het meeste op? Als ze relevant zijn, bruikbaar of iets van een korting bevatten. Zo komt naar voren uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wanneer vallen online advertenties het meeste op? Als ze relevant zijn, bruikbaar of iets van een korting bevatten. Zo komt naar voren uit onderzoek van en het Britse onder Britse internetters.

related partner content for mobile comes here

Maar er zijn wel verschillen tussen leeftijden.

Zo zijn jonge internetters vooral geïnteresseerd in speciale aanbiedingen, entertainment en in online advertenties met exclusieve informatie.

Voor de doelgroep 45-54 moeten online advertenties relevant en bruikbaar zijn om indruk te maken.

Korting doet het goed bij alle doelgroepen, vooral nu. In betere tijden was het juist de jonge doelgroep die deze incentivevorm aantrekkelijk vond.

De meeste respondenten denken dat ze vooral via de traditionele vormen van online advertising (gesponsorde links in het zoekresultaat, banners en e-mails) bij een merk terecht zijn gekomen.

Maar ook nieuwere online advertentievormen hebben effect, zoals advertenties met geluid, widgets, in-game advertising en Facebook-gifts.

De Facebook-cadeautjes en andere branded applicaties op social media sorteren effect bij de doelgroep 18-24 jaar. 29 procent heeft deze advertentievormen weleens gezien en erop gereageerd.

E-mailadvertising is effectief bij de doelgroep ouder dan 25. 34 procent van de internetters tussen de 25 en 34 jaar heeft weleens geklikt op een link in een e-mail.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in