Overslaan en naar de inhoud gaan

Genomineerde Marketeer of the Year 2009: Bas van den Berg van Campina

Bas van den Berg is managing director van Campina.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bas van den Berg is managing director van .

related partner content for mobile comes here

Deze week werd bekend dat hij genomineerd is voor de prijs Marketeer of the Year 2009, die op 9 juni 2009 wordt toegekend tijdens .

Marije de Groot, communicatieadviseur van Albron, interviewde Bas van den Berg in haar rol als .

Over innovatie:

“Ik zie innovatie als meer dan het ontwikkelen van een nieuw product. Het gaat om bewust innoveren in combinatie met het inzetten van nieuwe middelen en het aanboren van nieuwe markten. Innovatie is een tool om je onderscheidend vermogen op te bouwen en uit te breiden.”

Ook in het inzetten van middelen binnen de communicatiemix is vernieuwing doorgevoerd. “Zo is het communicatiebudget van 90% TV naar 70 % TV verschoven, de ruimte die hier vrij is gekomen, is geïnvesteerd in nieuwe media. Vooral internet heeft power.

‘Daarnaast blijven TV, outdoor reclame, adverteren in diverse media, onze verpakkingen, consumentacties en een evenement als de Campina Boerderijdagen succesvolle communicatiemiddelen. Het gaat erom een mix samen te stellen die goed past bij het product en de betreffende doelgroep. Innovatie op zich is hierin geen doel.’

Over zijn rol als marketeer in een recessie:

Het marketingbudget is verhoogd ten op zichte van vorig jaar, is goedgekeurd en staat vast voor 2009. Ondanks de verminderde economische situatie. Bas geeft aan dat juist in tijden van recessie, je marketingbudget optimaal benut kan worden.

‘Bovenal is marketing dé manier om onderscheidend vermogen op te bouwen en uit te breiden en dus een concurrentievoordeel te realiseren. Los daarvan staat de markt nu open voor onderhandelingen en is je marketingeuro nu dus meer waard dan in economisch betere tijden.’

Daarnaast is het goed om in te spelen op ontwikkelingen als de recessie. Zo ziet Bas langzaam de gezondheidstrend afzwakken en thuis genieten opkomen.

‘Het is dus ook niet ondenkbaar dat marketingbudgetten voor Optimel deels verschoven gaan worden naar Mona. Zo komen ook ‘gouwe ouwe’ weer terug en zal Mona als vertrouwd merk de consument thuis blij maken als de zuivelste verwenner…’

Alle genomineerden op een rijtje:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in