Overslaan en naar de inhoud gaan

De wetten van doorspoelreclame

De afstandsbediening heeft een speciaal knopje voor reclamehaters: fast forward.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is op zich oud nieuws: de fast forward-knop bedreigt reclameblokken op tv. Dat betekent niet dat de dagen van tv als reclamemedium geteld zijn. Er zijn nog genoeg consumenten die reclame niet doorspoelen.

related partner content for mobile comes here

Bovendien zie je toch nog het een en ander als je reclameblokken wel doorspoelt - iets wat concentratie vergt omdat je goed moet opletten wanneer de reclame ophoudt.

Het nieuwe devies voor adverteerders: zorg ervoor dat je merknaam (of logo) duidelijk in beeld is. Liefst in het midden van het scherm, dat valt het meest op. Iets waar creatieven niet blij mee zullen zijn: zij zetten logo's vaak liever onderaan in een hoekje, want dat maakt commercials minder commercialachtig. Jammer dan: nu tv-kijkers en masse proberen reclame te ontduiken, gelden er andere wetten.

Bron: Journal of Marketing. Dit artikel is afkomstig uit onze abstractdienst .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in