De wetten van doorspoelreclame


Het is op zich oud nieuws: de fast forward-knop bedreigt reclameblokken op tv. Dat betekent niet dat de dagen van tv als reclamemedium geteld zijn. Er zijn nog genoeg consumenten die reclame niet doorspoelen.
Bovendien zie je toch nog het een en ander als je reclameblokken wel doorspoelt - iets wat concentratie vergt omdat je goed moet opletten wanneer de reclame ophoudt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet nieuwe devies voor adverteerders: zorg ervoor dat je merknaam (of logo) duidelijk in beeld is. Liefst in het midden van het scherm, dat valt het meest op. Iets waar creatieven niet blij mee zullen zijn: zij zetten logo's vaak liever onderaan in een hoekje, want dat maakt commercials minder commercialachtig. Jammer dan: nu tv-kijkers en masse proberen reclame te ontduiken, gelden er andere wetten.
Bron: Journal of Marketing. Dit artikel is afkomstig uit onze abstractdienst Marketing International.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid