Lichte internetgebruikers internetten eerder mobiel
De 'light users' zoeken daarbij het liefste naar internetcontent die betrekking heeft op een ‘actief leven’. Zo zegt marktonderzoekbureau comScore.
In oktober 2008 waren 42 miljoen mensen online op hun mobiele telefoon, zo vonden de onderzoekers. En dat betekent een stijging van 57 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2007.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVolgens het consumenten-crossmediapanel dat comScore voor dit onderzoek inzette, gebruikt 15,2 procent van de lichte gebruikers eenmaal per week mobiel internet. Met name voor nieuws en informatie. En dat is 3,5 procent meer dan de heavy users.
Mannen en vrouwen
Mobiele internetters zijn vooralsnog vaker man (58 procent) dan vrouw, en bevinden zich in de leeftijdsgroep 18-44 jaar. Populaire onderwerpen zijn regionale en lokale content, entertainment en sport. Light users zoeken met name op de onderwerpen educatie, social networks, reizen, business/geld en retail
ComScore definieerde in het onderzoek de heavy users als de groep die maandelijks gemiddeld 6701 webpagina’s bekijkt (20 procent van het panel), en light users als de groep die 1104 webpagina’s bekijkt (50 procent van het panel). Heavy users haalden 43 procent van alle pageviews, light users 18 procent.
Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid