Overslaan en naar de inhoud gaan

Lichte internetgebruikers internetten eerder mobiel

Niet de heavy users, maar ‘lichte’ internetgebruikers zijn eerder geneigd mobiel internet te gebruiken. Aldus Amerikaans onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De 'light users' zoeken daarbij het liefste naar internetcontent die betrekking heeft op een ‘actief leven’. Zo zegt marktonderzoekbureau comScore.

related partner content for mobile comes here

In oktober 2008 waren 42 miljoen mensen online op hun mobiele telefoon, zo vonden de onderzoekers. En dat betekent een stijging van 57 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2007.

Volgens het consumenten-crossmediapanel dat comScore voor dit onderzoek inzette, gebruikt 15,2 procent van de lichte gebruikers eenmaal per week mobiel internet. Met name voor nieuws en informatie. En dat is 3,5 procent meer dan de heavy users.

Mannen en vrouwen

Mobiele internetters zijn vooralsnog vaker man (58 procent) dan vrouw, en bevinden zich in de leeftijdsgroep 18-44 jaar. Populaire onderwerpen zijn regionale en lokale content, entertainment en sport. Light users zoeken met name op de onderwerpen educatie, social networks, reizen, business/geld en retail

ComScore definieerde in het onderzoek de heavy users als de groep die maandelijks gemiddeld 6701 webpagina’s bekijkt (20 procent van het panel), en light users als de groep die 1104 webpagina’s bekijkt (50 procent van het panel). Heavy users haalden 43 procent van alle pageviews, light users 18 procent.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in