Overslaan en naar de inhoud gaan

Is marketing Evil?

Time Magazine besprak de weblog van marketeer Seth Godin en daagde hem uit door te stellen dat hij nooit zou durven posten dat marketing…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Time Magazine besprak de weblog van marketeer en daagde hem uit door te stellen dat hij nooit zou durven posten dat marketing 'evil' is. Lekkere door de bocht conclusie van een journalist natuurlijk. Seth durfde de uitdaging echter wel aan, maar paste de stelling iets aan. Hij vraagt zich af of marketeers 'evil' zijn. Op basis van zijn ervaring komt hij tot de conclusie dat sommige marketeers dat zeker zijn. Zijn verhaal lees je . Ik vroeg me af hoe de marketeers in Nederland hierover denken. Is alles te vermarkten of zijn er grenzen aan? Zijn er persoonlijke grenzen?

related partner content for mobile comes here

Ik ben geen marketeer maar een 'communicant'. De stelling is natuurlijk evengoed op mijn vak van toepassing. Zelf heb ik bij een opdrachtgever wel eens aangegeven dat ik geen PR wilde doen voor een game waarbij je een drugs imperium moest opbouwen. Ik besef heel goed dat games uitingen van fantasie zijn, maar dit ging me een stapje te ver omdat de game zelf bijna een soort handleiding werd hoe je daadwerkelijk zo'm imperium kon opbouwen. De game is overigens nooit uitgebracht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in