Overslaan en naar de inhoud gaan

'Kabinet moet beslissen over snoepreclame'

Het kabinet moet snel met maatregelen komen om reclame voor ongezonde voedingsmiddelen voor kinderen tot twaalf jaar te verbieden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarvoor pleit de Consumentenbond in een brief die de organisatie woensdag stuurde naar de ministers André Rouvoet (Jeugd en Gezin) en Ab Klink (Volksgezondheid). De afgelopen jaren zijn de snoepreclames al onderwerp van discussie tussen de bond en de levensmiddelenindustrie. Volgens de bond zijn de onderhandelingen over een nieuwe reclamecode nu definitief mislukt en ligt de bal weer bij de politiek.

related partner content for mobile comes here

De snoepfabrikanten hadden wel al afgesproken kinderen tot 7 jaar niet bloot te stellen aan hun reclames. Maar de bond wil een wettelijk verbod op reclame voor ongezonde producten, zoals chips, snoep, ijs en koek, gericht op kinderen tot 12 jaar.

De Consumentenbond wil dat deze beperking wordt opgenomen in de nota Overgewicht, waar het kabinet binnenkort mee komt. Rouvoet riep de fabrikanten van snoepwaren eerder op geen reclame te maken die is gericht op kinderen tot twaalf jaar (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in