Branding: de klant verlangt eenvoud
In Groot-Brittannië worden veel dienstverleners gezien als merken die het dagelijks leven van hun klanten juist moeilijker maken. Dat blijkt uit onderzoek.
69 procent van de Britten doet geen zaken meer met een bepaald bedrijf of heeft afgezien van een aankoop omdat een transactie te moeilijk te voltooien was. Het onderzoek is uitgevoerd door een ‘eenvoudigheidsindex’, die aangeeft in welke mate consumenten het gemakkelijk of moeilijk vinden om zaken te doen met een bedrijf.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVooral online retailmerken en traditionele highstreetmerken scoren hoog op eenvoud. Financieel dienstverleners, overheidsdiensten en nutsvoorzieningen scoren hoog op complexiteit.
Eenvoud moet een leidend principe zijn voor merken en kan op drie manieren worden bereikt:
- door een eenvoudige merkbelofte te bieden die inspeelt op concrete klantbehoeften,
- door te identificeren wat de potentiële knelpunten zijn bij de keuze van klanten voor een merk,
- en door cruciale momenten in de klantervaring te verbeteren (namelijk de momenten waarop de merkbelofte wordt waargemaakt).<?UL>Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid