Overslaan en naar de inhoud gaan

Branding: de klant verlangt eenvoud

Merken moeten streven naar eenvoud om te voorkomen dat klanten weglopen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Groot-Brittannië worden veel dienstverleners gezien als merken die het dagelijks leven van hun klanten juist moeilijker maken. Dat blijkt uit onderzoek.

related partner content for mobile comes here

69 procent van de Britten doet geen zaken meer met een bepaald bedrijf of heeft afgezien van een aankoop omdat een transactie te moeilijk te voltooien was. Het onderzoek is uitgevoerd door een ‘eenvoudigheidsindex’, die aangeeft in welke mate consumenten het gemakkelijk of moeilijk vinden om zaken te doen met een bedrijf.

Vooral online retailmerken en traditionele highstreetmerken scoren hoog op eenvoud. Financieel dienstverleners, overheidsdiensten en nutsvoorzieningen scoren hoog op complexiteit.

Eenvoud moet een leidend principe zijn voor merken en kan op drie manieren worden bereikt:

  • door een eenvoudige merkbelofte te bieden die inspeelt op concrete klantbehoeften,
  • door te identificeren wat de potentiële knelpunten zijn bij de keuze van klanten voor een merk,
  • en door cruciale momenten in de klantervaring te verbeteren (namelijk de momenten waarop de merkbelofte wordt waargemaakt).<?UL>Bron: Marketing Week
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in